بهترین کفی طبی در ایران چه ویژگی هایی دارد؟

آبا به دنبال بهترین کفی طبی در ایران جهت رفع ناهنجاری های پای خود هستید؟ از کاربردهای کفی طبی مطلع هستید؟ اگر در خرید کفی طبی تردید دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. بی شک پس از خواندن این مطلب، ترغیب به خرید بهترین کفی طبی خواهید شد. 

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

کفی طبی چیست؟ 

بکی از ابزارهای پزشکی و ارتوپدی، کفی طبی می باشد که متناسب با نوع پا و مشکلات و ناهنجاری های کف پا در کلینیک های ارتوپدی، طراحی و تولید می شوند. تهیه بهترین کفی طبی کفش، تاثیر بسزایی در سلامت پاهای فرد خواهد داشت.

[custom_shortcode id=”1911″]

انواع کفی طبی

کفی های طبی انواع مختلفی را شامل می شوند که هر یک کاربرد متفاوتی داشته و جهت رفع ناهنجاری های مختلف به کار برده می شوند. در زیر برخی از کفی های طبی را شرح داده ایم: 

کفی طبی فاکنشنال 

همان طور که از نام این کفی ها پیدا است، هدف از طراحی و تولید آن ها، اصلاح عملکرد کفش و پا می باشد. کفی های طبی فانکشنال که معمولا از جنس پلیمر می باشند، عملکردهایی از قبیل بهبود عملکرد کف پای صاف و پرونیشن را دارا می باشند. عملکرد ارگونومیکی این کفی ها معمولا در قسمت های عقب و وسط پا قابل مشاهده است. 

کفی طبی سازگار کننده یا عمومی 

استفاده از این کفی های طبی به همه افراد توصیه می شود، زیرا کفی های طبی سازگار کننده مختص بیماری یا شخص خاصی نبوده و به دلیل انعطاف پذیری، تمامی قسمت های کف پا را ساپورت می کند. از جمله کاربردهای این دسته از کفی ها عبارتند از: 

  • تسکین دردهای خفیف کمر
  • تسکین درد پا 
  • کاهش فشار وارد شده به قسمت پنجه پا 
  • درمان مشکلات پا 

کفی طبی لوکال 

معمولا کفی های طبی لوکال جهت درمان مشکلات کف و مچ پا به کار گرفته می شوند. به همین جهت به این کفی ها، کفی خاص قوزک ‌‌و مچ پا و کفی مخصوص کف پا نیز گفته می شود. استفاده از این کفی ها علاوه بر موارد گفته شده، به بیماران دچار روماتیسم مزمن به جهت جلوگیری از شکستگی و فشار به این ناحیه توصیه می شود. 

کفی طبی مخصوص ورزش 

همان طور که گفته شد، کفی ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک کارایی متفاوتی خواهند داشت. دسته ای از این کفی ها بر اساس ورزش و حرفه فرد طراحی و تولید می شوند. به طور مثال کفی های طراحی شده برای فوتبال با بسکتبال یا والیبال متفاوت بوده و هر یک عملکردها و ویژگی های منحصر به فردی را دارا می باشند. همچنین کفی های طبی را بر اساس درجه سختی آن ها، می توان در سه دسته بندی زیر قرار داد:

کفی طبی سخت یا Rigid

این دسته از کفی ها به کنترل دو مفصل اصلی کف پا کمک کرده و از دوام بالایی برخوردار می باشند. همچنین این کفی ها به سختی شکسته می شوند و تغییر شکل نخواهند داد. از سایر ویژگی های کفی طبی سخت، می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • کمک به اصلاح و کنترل عملکرد مفصل 
  • ساخته شده از مواد سخت نظیر فیبر کربن و پلاستیک 
  • حمایت از پاشنه تا انگشتان پا 

[custom_shortcode id=”1852″]

کفی طبی نیمه سخت یا Semi Rigid 

هدف از طراحی کفی طبی نیمه سخت، ایجاد تعادل حرکتی به هنگام ورزش یا راه رفتن می باشد. بنابراین در صورتی که قصد حمایت از مفاصل، عضلات و تاندون های پا را دارید، می توانید از کفی طبی نیمه سخت کمک بگیرید. ویژگی این کفی طبی عبارتند از: 

  • کمک به ایجاد تعادل حرکتی 
  • تشکیل شده از لایه هایی با مواد نرم و تقویت شده با مواد سفت و سخت 
  • متناسب با ویژگی های ورزشکار و نوع ورزش 

کفی طبی نرم یا Soft 

کفی های طبی نرم، دسته ای دیگر از کفی ها می باشند که با هدف افزایش تعادل، جذب شوک و ضربه و کاهش فشار از روی نقاط دردناک کف پا طراحی و تولید می شود. به جهت ساخت کفی طبی نرم، از اسکن کف پا کمک گرفته می شود. در زیر برخی از ویژگی های کفی نرم را نام برده ایم:

  • کمک به درمان بیماری هایی از قبیل آرتروز یا پای دیابتی 
  • عدم انتقال ضربه به کف پا و کمک به افزایش تعادل 
  • ساخته شده از مواد نرم و قابل تراکم 

انتخاب بهترین کفی طبی متناسب با شرایط پای شما و با صلاحدید پزشک صورت می گیرد. 

بهترین کفی طبی

در چه شرایطی باید کفی طبی را تهیه کرد؟

با وجود این که کفی های طبی به حفظ سلامت پاها کمک کرده و همه افراد می توانند آن ها را مورد استفاده قرار دهند، اما دسته ای از افراد که با ناهنجاری های پا دست و پنجه نرم می کنند، جهت تهیه بهترین کفی طبی کفش در الویت هستند. در زیر برخی از این موارد را شرح داده ایم: 

بیماری آرتروز 

آرتروز که نوعی بیماری مفصلی می باشد، التهاب و از بین رفتن تدریجی غضروف ها را به همراه خواهد داشت که در نتیجه آن، فرد درد و دشواری به هنگام حرکت را تجربه خواهد کرد. همچنین این عارضه ممکن است سبب عدم قرار گیری پاها در موقعیت مناسب و ایجاد ناراحتی در پا شود که در این صورت، می توان به جهت کاهش عوارض ناشی از این ناهنجاری و بهبود آن، بهترین کفی طبی را مورد استفاده قرار داد. 

پینه پا 

فشار مکرر روی یک نقطه از پوست، برآمدگی سخت و برجسته ای به نام پینه پا را ایجاد خواهد کرد که معمولا در انگشت بزرگ پا ایجاد شده و با درد و ناهنجاری در پا همراه خواهد بود. به کمک برخی کفی های طبی پا، ویژگی های خاص نظیر بزرگ تر بودن در ناحیه انگشتان، می توان از فشار وارده به انگشت پا کاست. 

[custom_shortcode id=”3604″]

صافی کف پا 

در برخی از افراد، در ناحیه کف پا به هنگام ایستادن قوسی وجود نداشته و پا با سطح زمین در تماس خواهد بود که به این عارضه صافی کف پا اطلاق می شود. درد در ناحیه کمر و پا، خستگی زود هنگام و آسان پا و دشواری در انجام برخی از حرکات نظیر ایستادن روی شست از جمله علائم این عارضه می باشد که به کمک کفی طبی صافی کف پا، می توان به بهبود علائم ناشی از صافی کف پا کمک کرد. 

بونیون 

بونیون یا هالوس والگوس از دیگر ناهنجاری های پا می باشد که سبب ایجاد یک برآمدگی در انگشت شست می شود. پوشیدن کفش های باریک و نامناسب و ایستادن به مدت طولانی، این عارضه در پا را تشدید خواهد کرد. یکی از روش های درمان و بهبود این عارضه، تهیه مناسب ترین و بهترین کفی طبی کفش می باشد. 

کمر درد 

گاهی اوقات برخی ناهنجاری ها از قبیل قوس های رو به داخل پا، منجر به قرار گیری پاها در وضعیت نامناسب و در نتیجه کمر درد می شود که در این صورت استفاده از کفی طبی این دردها را کاهش خواهد داد. 

دیابت

یکی از عوارض بیماری دیابت، از دست دادن حس پاها در برخی از نقاط می باشد که به آن نوروپاتی دیابتی گفته می شود. بنابراین جهت جلوگیری از عوارض جبران ناپذیر نوروپاتی دیابتی، می توان بهترین کفی طبی را تهیه نمود تا علاوه بر کاهش استرس، فشار اضافی در کف پا را نیز کنترل کرد.

بورسیت، انگشت چکشی پا، خارپاشنه، فاسیا پلانتار یا بلند بودن قوس کف پا، از دیگر عارضه هایی است که به کمک کفی طبی می توان به درمان یا بهبود عوارض ناشی از آن ها کمک نمود. 

[custom_shortcode id=”2002″]

استفاده از بهترین کفی طبی در ایران چه مزایایی را به همراه دارد؟

حال که با انواع کفی های طبی و موارد استفاده از آن ها آشنا شدید، قصد داریم مزایای کفی طبی را نیز شرح دهیم تا با اطمینان، اقدام به خرید بهترین کفی طبی کفش از کلینیک های ارتوپدی نمایید. از مزایای کفی طبی، می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

محافظت بهتر از پا 

از آن جایی که پا، یکی از پیچیده ترین و مهم ترین ساختارهای بدن می باشد، مراقبت و محافظت از آن، از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر به کمک کفی های طبی میسر می باشد. کفی های طبی سفارشی با محافظت از پا، احتمال آسیب به پا را به حداقل خواهند رساند. 

کاهش درد 

کفی های طبی در کنار محافظت از پا، ضمن ایجاد راحتی بیشتر در پای فرد به کاهش درد ناشی از ناهنجاری های پا نیز کمک خواهند کرد. بنابراین با تهیه بهترین کفی طبی متناسب با پای خود از مزایای متعدد این کفی ها بهره مند شوید. 

رفع خستگی پا

احساس راحتی در پا به کمک کفی های طبی، خستگی های پا را برطرف کرده و فشار وارده به عضلات و تاندون ها را کاهش می دهد. کمک به بهبود درد ستون فقرات، کمر، لگن، مفاصل زانو و مفاصل متاتارسال را می توان از دیگر مزایای این کفی های طبی دانست. 

بهبود عملکرد ورزشی 

از آن جایی که کفی های طبی به تعادل بهتر به هنگام حرکت و ورزش کمک می کنند، عملکردهای ورزشی را بهبود بخشیده و از آسیب دیدگی به هنگام ورزش جلوگیری می کنند. 

بهترین کفی طبی

بهترین کفی طبی در ایران را از کدام کلینیک تهیه کنیم؟

اکر از آن دسته افرادی هستید که به سلامت پاها و به طور کلی بدن خود اهمیت می دهید، تهیه کفی طبی از کلینیک کاویان طب را توصیه می کنیم. این کلینیک جهت ساخت کفی های طبی، متریالی با کیفیت و به روزترین تجهیزات را به کار گرفته و نهایتا بهترین کفی کفش را متناسب با نیاز شما طراحی و تولید خواهد کرد. بنابراین بدون هیچ تردیدی به این کلینیک مراجعه نمایید و ساخت کفی طبی خود را به متخصصین مجرب این مجموعه بسپارید. 

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

اسکن کف پا

نتیجه نهایی 

بکی از مهم ترین انتخاب های فرد که تاثیر مستقیمی بر سلامت کل بدن دارد، تهیه بهترین کفی طبی می باشد. به همین جهت در این مطلب به شرح انواع کفی طبی و مزایای آن پرداختیم تا هر چه سریع تر جهت خرید کفی طبی اقدام نمایید و ‌از پاهای خود در مقابل آسیب دیدگی محافظت کنید. متخصصین و کارشناسان کلینیک کاویان طب، در این زمینه به شما یاری خواهند رساند. 

Leave a Comment