بهترین دکتر متخصص چشم مصنوعی

آیا در سوانح رانندگی یا بر اثر بیماری، چشم خود را از دست داده اید؟ به دنبال بهترین متخصص پروتز چشم جهت درمان عارضه ایجاد شده هستید؟ هر ساله در سراسر جهان بسیاری از افراد در تصادفات رانندگی یا در طی ابتلا به برخی از بیماری ها دچار نابینایی یا تخلیه چشم می شوند که علاوه بر از دست دادن بینایی، ظاهر ناخوشایندی را در فرد ایجاد خواهد کرد. به همین جهت در این مطلب از کاویان طب به معرفی بهترین متخصص پروتز چشم و کلینیک سازنده چشم مصنوعی پرداخته ایم. 

مرکز تخصصی ساخت چشم مصنوعی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز چشم و چشم مصنوعی

چشم مصنوعی یا پروتز چشم چیست؟

یکی از مسائل مهمی که امروزه افراد دچار آسیب دیدگی های چشمی با آن مواجه اند، پروتز چشم یا چشم مصنوعی می باشد. این دسته از افراد ترجیح می دهند برای پوشاندن چشم تخلیه شده یا آسیب دیده، به جای به کارگیری روش های قدیمی نظیر پانسمان یا روکش چشم از پروتز چشم استفاده نمایند. پروتزهای چشم با بازگرداندن زیبایی ظاهری فرد، اعتماد به نفس بیمار را به طور چشمگیری افزایش خواهند داد. با ما در ادامه همراه باشید تا دکتر متخصص چشم مصنوعی جهت انجام پروتز چشم را به شما معرفی نماییم.

[custom_shortcode id=”1712″]

چه علل سبب استفاده از پروتز چشم می شود؟ 

موارد متعددی وجود دارند که سبب آسیب دیدگی چشم و نهایتا از دست دادن آن می شود که در زیر به شرح برخی از آن ها پرداخته ایم: 

ابتلا به آب سیاه 

یکی از بیماری های مزمن و پیشرونده چشم، گلوکوم یا آب سیاه نام دارد که در اثر ابتلا به آن ‌و پیشرفت بیماری، بینایی فرد از دست خواهد رفت. عوامل متعددی از قبیل بالا بودن فشار چشم، سابقه خانوادگی، کاهش ضخامت قرنیه و فشار بالای مایع داخل قرنیه سبب بروز این عارضه شده و عدم درمان به موقع آن عوارض جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

در پی ابتلا به این بیماری ابتدا لبه های میدان دید شروع به از دست دادن بینایی کرده و نهایتا مرکز دید به کلی درگیر خواهد شد. شایان به ذکر است که مدت ها طول می کشد تا علائم آسیب عصب ظاهر شود و از بین رفتن بینایی بر اثر این عارضه نیز قابل بازگشت نخواهد بود. اگر به این عارضه مبتلا شده اید و بینایی خود را از دست داده اید، به متخصص پروتز چشم مراجعه نمایید تا هر چه زودتر پزشک زیبایی ظاهری چشم شما را بازگرداند. 

ابتلا به عفونت چشم

اگر تا به حال ابتلا به عفونت چشم را عارضه ای کم خطر می دانستید ‌و درمان آن را جدی نمی گرفتید، باید بدانید که عفونت چشم عوارض زیادی را به همراه داشته و عدم درمان به موقع آن حتی سبب نابینایی دائمی خواهد شد. بنابراین درمان این بیماری را جدی گرفته و از بروز عوارض بیشتر پیشگیری نمایید. 

ابتلا به تومورهای چشمی

از دیگر عللی که استفاده از پروتز چشم را ضروری می کند، می توان به تومورهای چشمی اشاره نمود. نوع نادری از بیماری های چشمی، سرطان چشم می باشد که در اثر ابتلا به آن، تومورهای سرطانی درون یا بیرون چشم ایجاد خواهد شد و بینایی فرد را در معرض خطر قرار خواهد داد. در صورتی که این بیماری درمان نشود و عصب های بینایی را درگیر کند، گاها تخلیه چشم نیز به جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری ضروری می باشد. در این صورت توصیه ما به شما مراجعه به بهترین متخصص پروتز چشم می باشد تا با قرار دادن چشم مصنوعی، علاوه بر محافظت از کاسه چشم، زیبایی ظاهری چشم باز گردد.

علل دیگری نظیر سوانح رانندگی، حوادث آتش سوزی یا وقوع حادثه در محل کار نیز منجر به از دست دادن چشم و استفاده از پروتز چشم مصنوعی می شود. 

[custom_shortcode id=”1919″]

متخصص پروتز چشم

انواع روش های جراحی تخلیه چشم 

اکنون که با علل ایجاد تخلیه چشم آشنا شدید، قصد داریم انواع روش های جراحی تخلیه چشم را نیز شرح دهیم. جراحی چشم به روش های مختلفی صورت می گیرد که عبارتند از: 

اویسراسیون 

در طی انجام این روش جراحی تخلیه چشم، عنبیه و قرنیه بدون آسیب به قسمت صلبیه با ماهیچه های خارجی اتصال دهنده، تخلیه می گردد. هدف از انجام این روش، امکان تحرک پروتز چشم پس از قرارگیری پروتز چشم توسط دکتر متخصص چشم مصنوعی می باشد. بنابراین اگر زیبایی ظاهری برایتان مهم است، این روش تخلیه چشم گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. 

اگزانتراسیون

این روش در افرادی به کار گرفته می شود که از آسیب جدی تری در چشم رنج می برند. در طی جراحی اگزانتراسیون، محتویات کاسه چشم به همراه عضلات متصل به صلبیه جدا خواهد شد. پس از انجام این نوع جراحی تخلیه چشم، متخصص پروتز چشم علاوه بر پروتز چشم نواحی از بین رفته اطراف چشم را نیز طراحی و نصب خواهد کرد. 

انوکلئاسیون 

در طی این نوع جراحی تخلیه چشم، جراح اقدام به تخلیه کل چشم از حدقه کرده، اما عضلات اطراف چشم را به طور سالم حفظ می کند. 

[custom_shortcode id=”1800″]

با آکولاریست آشنا شوید

پروتوزیست یا آکولاریست کیست؟ قطعا جهت تهیه پروتز چشم نام های آکولاریست و پروتوزیست به گوشتان خواهد خورد که در این بخش قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم. آکولاریست همان متخصص پروتز چشم است که اقدام به ساخت چشم مصنوعی، متناسب با چشم بیمار خواهد کرد. این دسته از افراد در رشته ارتز و پروتز تحصیل کرده و در زمینه ساخت و پروتز چشم فعال هستند. 

مراحل ساخت پروتز چشم 

ساخت پروتز چشم در کلینیک های ارتوپدی فنی، طی چند مرحله انجام می شود که باید این مراحل ساخت پروتز در نهایت دقت و ظرافت انجام شود، به گونه ای که سایر افراد به راحتی مصنوعی بودن آن را تشخیص ندهد. به طور کلی مراحل ساخت چشم مصنوعی به شرح زیر می باشد: 

مرحله اول 

در وهله اول دکتر متخصص چشم مصنوعی، فرم، رنگ و اندازه چشم را به طور دقیق مشخص می کند و سپس رنگ عنبیه بر روی دکمه عنبیه نقاشی خواهد شد. همچنین در صورت امکان متخصص پروتز چشم اقدام به طراحی یک مدل مومی مطابق با کاسه چشم خواهد کرد. 

مرحله دوم 

در مرحله دوم متخصص پروتز چشم اقدام به قرار دادن شکل دقیق تر پروتز ساخته شده بر روی سوکت خواهد کرد و پس از آن پروتز توسط متخصص درون چشم قرار داده خواهد شد. شایان به ذکر است که در بهترین کلینیک های ارتوپدی فنی از قبیل کلینیک کاویان طب، مراحل رنگ آمیزی و قالب گیری به صورت دیجیتالی و با جدیدترین متد روز دنیا انجام خواهد گرفت. بنابراین در انتخاب دکتر متخصص چشم و کلینیک های ارتوپدی، دقت بالایی به خرج دهید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید. 

[custom_shortcode id=”1915″]

نحوه گذاشتن پروتز چشم 

پس از انجام جراحی چشم و طی کردن روند بهبودی، یک ایمپلنت دائمی توسط جراح چشم پزشک درون کاسه چشم قرار گرفته و پس از طراحی چشم مصنوعی نصب می گردد که البته بر خلاف ایمپلنت، پروتز قابل جدا شدن خواهد بود. البته پس از قرار دادن پروتز چشم و گذشت چند هفته نیاز به مراجعه به کلینیک مربوطه به جهت بررسی و تنظیم مجدد می باشد. 

تمیز کردن چشم مصنوعی 

نحوه تمیز کردن چشم مصنوعی از دیگر نکات مهمی است که باید در صورت استفاده از چشم مصنوعی از آن مطلع باشید. نسبت به نوع پروتز چشم و سطح راحتی شما زمان تمیز کردن پروتز چشم مشخص می شود. از جمله نکاتی که به هنگام تمیز کردن و شستن چشم باید رعایت شود، عبارتند از: 

  • شستن دست ها پیش از تماس با پروتز چشم به جهت جلوگیری از عفونت چشم یا تحریک آن 
  • مالش پروتز چشم ها به آرامی زیر آب گرم 
  • در صورت نیاز استفاده از صابون ملایم جهت شستشو 
  • استفاده از دستمال یا پارچه نرم جهت خشک کردن پروتز 

البته باید بدانید که به منظور کاهش ذرات و رسوبات پروتز چشم، مراجعه منظم به به دکتر متخصص چشم مصنوعی الزامی می باشد. 

[custom_shortcode id=”1714″]

متخصص پروتز چشم

بهترین متخصص پروتز چشم

از آن جایی که چشم و بخش های داخلی چشم از حساس ترین نواحی بدن هستند، باید در انتخاب دکتر متخصص چشم مصنوعی و کلینیک ارتوپدی جهت ساخت پروتز چشم حساسیت بالایی به خرج داد. کلینیک کاویان طب که یکی از بهترین کلینیک های ارتوپدی در تهران می باشد، متبحرترین متخصص پروتز چشم و به روزترین تجهیزات را به کار گرفته تا پروتز چشم شما با بالاترین کیفیت و کاملا مطابق با چشم فرد طراحی و ساخته شود. بنابراین با آسودگی خاطر به این مجموعه تخصصی مراجعه نمایید و زیبایی ظاهر چشم و صورت خود را باز گردانید. 

[custom_shortcode id=”2115″]

نتیجه نهایی

از دست دادن چشم بر اثر حوادث و بیماری ها عارضه ای دردناک بوده و زندگی فرد را با چالش های متعددی مواجه خواهد کرد. امروزه به کمک پروتز چشم مصنوعی می توان تا حد زیادی از عوارض ناشی از این عارضه کاست و فرد را به زندگی عادی بازگرداند، اما در این میان انتخاب بهترین متخصص پروتز چشم، بسیار حائز اهمیت می باشد که ما به شما مراجعه به کلینیک کاویان طب را توصیه می کنیم، زیرا این کلینیک از بهترین دکتر متخصص چشم مصنوعی برخوردار می باشد. 

Leave a Comment