قیمت کفی طبی با اسکن چقدر است؟ 

قیمت اسکن کف پا با اسکن چقدر است؟ از آن جایی که امروزه اقتصاد حال و روز خوبی نداشته، افراد به هنگام تهیه کفی های طبی ابتدا قیمت کفی ها را می پرسند. به همین جهت در این مطلب به طور کامل به شرح قیمت کفی طبی سفارشی و هزینه کفی طبی با اسکن خواهیم پرداخت.

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

مراحل ساخت کفی طبی 

پیش از هر چیز قصد داریم در این مطلب به شرح مراحل ساخت کفی های طبی بپردازیم تا به هنگام تهیه کفی های طبی، از اطلاعات لازم در این زمینه برخوردار باشید. این مراحل به شرح زیر می باشند: 

[custom_shortcode id=”1911″]

بررسی و معاینه بالینی بیمار 

در وهله اول درمانگر به بررسی وضعیت بیمار پرداخته و سوالات مختلفی از قبیل مشکلات و ‌سابقه بیماری، مشخصات نظیر سن، قد، وزن، سایز پا و …، فعالیت های روزانه و نوع کفش خواهد پرداخت تا ساخت کفی طبی را با در نظر گرفتن این موارد آغاز نمایید. 

قیمت کفی طبی با اسکن

اسکن کف پا 

پس از ارزیابی های لازم توسط پزشک، اسکن کف پا انجام خواهد شد که این اسکن به دو صورت استاتیک و داینامیک انجام می شود. داده های حاصل از اسکن کف پا در ساخت کفی طبی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. عارضه هایی از قبیل اسکولیوز، چرخش لگن، صافی کف پا و … به کمک این دستگاه ها قابل تشخیص می باشد. قطعا ساخت کفی طبی با اسکن، بسیار دقیق بوده و هزینه بیشتری را در بر خواهد گرفت. 

[custom_shortcode id=”1852″]

انتقال داده ها به دستگاه CNC 

داده های حاصل از اسکن کف پا به دستگاه CNC منتقل شده تا دستگاه با آنالیز داده، طرح اولیه کفی طبی را ارائه دهد. سپس درمانگر با توجه به معاینات و ارزیابی های مرحله اول، تغییرات لازم را اعمال کرده و کفی طبی را به صورت منحصر به فرد برای فرد شخصی سازی می کند. 

اسکن کف پا

تراش توسط دستگاه CNC

در این مرحله فوم جهت تراش آماده شده و طبق طرح نهایی، تراش داده می شود. اکنون کفی طبی آماده بوده و تنها بخش پایین آن از ضخامت بالایی برخوردار است که توسط درمانگر کف گیری صورت می گیرد تا نهایتا بیمار آن را به راحتی در کفش خود قرار دهد.

[custom_shortcode id=”2067″]

دوخت روکش چرم 

نهایتا به جهت عدم برخورد مستقیم پوست پا با فوم و ایجاد حس مطلوبی در پا، چرم طبیعی روی کفی دوخته می شود.

قیمت کفی طبی با اسکن، یکی از پرسش های پرتکرار مراجعین محترم می باشد که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت. 

تفاوت کفی طبی با اسکن با سایر کفی های طبی در چیست؟

شاید با این پرسش مواجه شوید که کفی طبی با اسکن چه تفاوتی با سایر کفی های معمولی دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که کفی های معمولی قادر به درمان ناهنجاری های پا و آسیب های ایجاد شده در پا نخواهند بود، این در حالی است که اسکن کف پا، ابتدا به تشخیص ناهنجاری های موجود در پا پرداخته و متناسب با آن ها، ساخت کفی طبی سفارشی صورت می گیرد.

با توجه به موارد ذکر شده، دور از انتظار نیست که قیمت کفی طبی با اسکن و سفارشی بیشتر از کفی طبی معمولی باشد، اما فراموش نکنید که قیمت کفی طبی سفارشی با توجه به مزایای متعدد آن، مقرون به صرفه می باشد.

با انواع کفی طبی آشنا شوید 

به طور کلی کفی های طبی را می توان در دو دسته کفی های عملکردی و کفی های سازگار کننده یا راحتی قرار داد که در زیر به شرح کفی های طبی عملکردی خواهیم پرداخت. 

کفی طبی عملکردی 

کفی های طبی عملکردی که اغلب از پلاستیک های پلیمری ساخته شده اند، علاوه بر حمایت از پاها، سبب کاهش میزان انحراف پاها نیز خواهند شد. همچنین به کمک این کفی ها، صافی کف پا یا قوس زیاد در پا نیز قابل درمان خواهد بود. جذب شوک وارده به پاها را می توان از دیگر مزایای این دسته از کفی های طبی نام برد.

کفی های طبی را همچنین می توان بر اساس ناحیه ای که پوشش می دهند دسته بندی کرد که به شرح زیر می باشند: 

کفی طبی قوزک پا 

دسته ای از کفی های طبی پوشش دهنده گردن پا می باشند، به عبارتی به کمک این کفی ها، کف تا بالای قوزک پا پوشانده خواهد شد. هدف از طراحی این کفی، کنترل دقیق موقعیت و حرکت قوزک پا می باشد. از کاربردهای این کفی، می توان موارد زیر را نام برد: 

  • اصلاح ناهنجاری های پا 
  • برطرف نمودن نقص در پا 
  • برطرف کردن عوارض ناشی از بیماری نوروپاتی یا سکته مغزی 

کفی طبی ورزشی 

این دسته از کفی ها، مناسب آقایان و بانوان ورزشکار بوده و به طور اختصاصی برای هر حرفه ورزش طراحی و تولید می شوند. این کفی با توزیع وزن بدن بر روی پا و به حداقل رساندن فشارهای ناشی از ورزش، از بروز بسیاری از آسیب دیدگی ها جلوگیری می کند.

کفی های طبی را بر اساس جنس نیز می توان در دسته بندی دیگری قرار داد. قطعا در مراکز ارتوپدی پس از بررسی وضعیت و نیاز بیمار، جنس کفی تعیین می گردد. به طور مثال در ساخت کفی طبی ورزشی به دلیل نیاز به جذب شوک و ضربه، از متریالی مناسب استفاده خواهد شد.

کفی طبی فیبر کربنی 

برای آن دسته افرادی که جهت بهبود عملکرد حرکتی و سلامت پاها به کفی های طبی نازک و ‌سبک نیاز دارند، کفی طبی از جنس فیبر کربن ساخته می شود. شایان به ذکر است که این کفی های طبی با وجود نازک بودن، بسیار قوی تر از سایر کفی ها عمل کرده و از دوام بالایی برخوردارند. 

کفی طبی فایبرگلاس 

دلیل به کارگیری فایبر گلاس در ساخت برخی کفی های طبی، دوام بالا و وزن سبک آن می باشد. جهت ساخت این کفی ها از عکس سه بعدی و اسکن پا استفاده می شود تا کفی ها با دقت بالایی طراحی و تولید شوند. 

کفی طبی ترموپلاستیک 

اگر به فعالیت های ورزشی شدید مشغولید یا قصد دویدن روی سطوح بتونی را دارید، ما به شما کفی طبی ترموپلاستیک را پیشنهاد می کنیم. این کفی ها قدرت جذب شوک با شدت های متفاوت را داشته و از تراکم پایینی برخوردار می باشد. در صورتی که قصد آگاهی از قیمت کفی طبی با اسکن یا قیمت کفی طبی سفارشی را دارید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. 

[custom_shortcode id=”3604″]

چه افرادی به کفی طبی نیاز دارند؟ 

با وجود این که قیمت کفی طبی با اسکن بالاتر از کفی طبی معمولی می باشد، اما برخی از افراد ناچار به پرداخت قیمت کفی طبی سفارشی می باشند. تهیه این دسته از کفی های طبی به افراد زیر توصیه می شود:

  • افراد دچار پینه پا
  • افرادی با فرسایش و پارگی غیر طبیعی در کفش
  • افراد دچار فرسایش بیش از حد در یکی از پاشنه ها 
  • افرادی با کف پای صاف 
  • افراد دچار درد شدید کمر یا پاشنه 
  • افرادی که مکررا در ناحیه پا دچار آسیب دیدگی می شوند. 

کفی های طبی چه کاربردی دارند؟ 

همان طور که در این مطلب شرح داده شد، کفی های طبی به بهبود بسیاری از ناهنجاری ها پا کمک کرده و سلامت را به بدن و پای فرد باز خواهند گرداند. به طور کلی می توان از کاربردهای کفی طبی به موارد زیر اشاره نمود: 

  • پشتیبانی از مچ و قوزک پا 
  • ضربه گیری و جذب شوک و ضربات وارده به پا 
  • اصلاح یا پیشگیری از بدشکلی و بد فرمی پاها 
  • بهبود عملکرد پا 

قیمت ساخت کفی طبی 

همان طور که می دانید، یکی از مراحلی که در ساخت برخی از کفی های طبی انجام می شود، اسکن کف پا می باشد که جهت انجام آن ها می توانید به کلینیک های ارتوپدی معتبر مراجعه نمایید تا پس از ارزیابی پا توسط پزشک و انجام اسکن کف پا، کفی طبی با جزئیات بسیار دقیق ساخته شود. جهت آگاهی از قیمت ساخت کفی طبی می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید.

قیمت کفی طبی با اسکن

قیمت کفی طبی با اسکن 

بکی از دغدغه های اصلی افرادی که نیاز به تهیه کفی های طبی دارند، قیمت کفی طبی با اسکن و به طور کلی قیمت کفی طبی می باشد. از آن جایی که عوامل مختلفی در ساخت کفی طبی دخیل هستند، نمی توان قیمت مشخصی را برای آن ها تعیین کرد. به طور مثال نوع کفی، انجام اسکن جهت ساخت، متریال به کار رفته در کفی طبی و … همگی در تعیین قیمت کفی طبی دخیل می باشند.

همچنین به دلیل آن که برخی از افراد از ناهنجاری های پا رنج می برند، نیاز به ساخت کفی های طبی با اسکن را دارند که در این صورت ملزم به پرداخت هزینه های بیشتری خواهند بود. بنابراین نگران هزینه های کفی طبی نباشید، بلکه سلامت پاها را الویت قرار داده و هر چه سریع تر اقدام به درمان ناهنجاری های موجود در پا به کمک کفی طبی نمایید.

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

خرید کفی طبی سفارشی 

کفی های طبی را می توان به دو صورت آماده و سفارشی در کلینیک های ارتوپدی تهیه نمود. یکی از بهترین این کلینیک ها، کلینیک کاویان طب می باشد که ارائه دهنده انواع کفی های طبی با بهترین متریال می باشد. بنابراین با آسودگی خاطر ساخت کفی طبی خود را به این مجموعه بسپارید و سلامت را به پاهای خود بازگردانید. قطعا قیمت کفی طبی سفارشی در این مجموعه با توجه به مزایای متعدد آن مقرون به صرفه خواهد بود. 

[custom_shortcode id=”3604″]

نتیجه نهایی

امروزه کفی های طبی ساخته شده به وسیله اسکن، کاربردهای بسیاری داشته که در این مطلب به شرح برخی از آن ها پرداختیم. همچنین قیمت کفی طبی با اسکن و کفی سفارشی از دیگر مواردی بود که در این مطلب آن را شرح دادیم. اگر پس از خواندن مطالب ذکر شده در بالا قصد تهیه کفی طبی با اسکن سفارشی را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کنید و از خدمات بی نظیر این مجموعه بهره مند شوید. 

Leave a Comment