پروتز بالای آرنج سیلیکونی و پروتز زیر آرنج سیلیکونی

در این مطلب قصد داریم پروتز سیلیکونی بالای آرنج و پروتز زیر آرنج سیلیکونی را بررسی نماییم. آیا دچار قطع عضو در ناحیه دست شده اید؟ محل قطع عضو از ناحیه بالای آرنج شما است یا زیر آرنج؟ در صورتی که در هر یک از نواحی گفته شده دچار قطع عضو شده اید، ما به شما کمک خواهیم کرد تا با انتخاب بهترین پروتز دست، روند زندگی شما به حالت عادی بازگردد. پس با ما تا انتها همراه باشید. قطع عضو دست عارضه ای است که به دلایلی نظیر تصادف، سرطان، عفونت و ناهنجاری های مادرزادی رخ می دهد و زندگی افراد را از جوانب مختلف تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین همواره افراد مواجه شده با این مشکل به دنبال راهی هستند تا توانایی اندام از دست رفته را باز گردانند. ما در این مقاله به معرفی پروتزهای سیلیکونی بالای آرنج و زیر آرنج خواهیم پرداخت تا با آسودگی خاطر آن را تهیه کرده و به انجام امور روزمره خود بپردازید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

انواع پروتز پروتز آرنج سیلیکونی

امروزه با وجود پیشرفت های چشمگیر در زمینه پزشکی و جراحی، پزشکان در تلاش اند تا افراد دست یا انگشتان خود را طی حوادث گوناگون از دست ندهند و عضو آسیب دیده را با حداکثر عملکرد و اثرگذاری حفظ کنند. اما گاهی اوقات آسیب دیدگی به حدی حاد است که امکان حفظ آن وجود نداشته و پزشکان ناچار به قطع عضو دست می باشند. نسبت به محل قطع عضو، پروتزهای مختلفی وجود دارد که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد:

  • پروتز مخصوص آرنج به پایین: زمانی که فرد دست خود را از قسمت آرنج از دست می دهد، پروتزی جهت جایگزینی عضو از دست رفته ساخته می شود که تمامی قسمت از بین رفته یعنی از آرنج به پایین را پوشش می دهد. در مجموع برای دست قطع شده از آرنج دو نوع پروتز وجود دارد که یکی از آن ها بازوهای مایو الکتریک نامیده می شود و دیگری با کمک یک بند شانه و سیم به فرد در حرکت دادن دست کمک می کند. بازوهای مایوالکتریک به کمک الکترودهای موجود در دست فرد موجب باز و بسته شدن دست می شود.
  • پروتز مخصوص آرنج به بالا: در برخی از افراد شاهد قطع عضو از قسمت بالای آرنج هستیم که این افراد نیز مشکلاتی مشابه با قطع آرنج به پایین را تجربه خواهند کرد. زیرا در هر دو گروه بخش کمک کننده به حرکت بازو قطع شده است. اما از دست دادن دست از بالای آرنج مشکلات بیشتری را برای فرد ایجاد خواهد کرد که یکی از آن ها دشواری در تقلید از حرکات صحیح دست توسط پروتز می باشد.

[custom_shortcode id=”3850″]

پروتز دست سیلیکونی

امروزه شاهد محصولات سیلیکونی متعددی از جمله پروتز کامل دست، پروتز بالای آرنج، پروتز زیر آرنج و پروتز انگشت هستیم که به منظور پاسخگویی به نیازهای بیماران از تمامی جوانب تهیه می شوند. این پروتزها به افرادی که به علت سوختگی و از بین رفتن بافت دست با ظاهر بد دست مواجه شده اند، کمک خواهد کرد تا بهبودی ظاهری دست بازگردد. شایان به ذکر است که پروتزهای سیلیکونی فرآیند ساخت متفاوتی نسبت به محصولات مشابه داشته و در ساخت آن پیش از تراش پروتز، ابتدا آن را رنگ می کنند. البته این رنگ کردن تفاوت بسیاری با رنگ کردن سطوح دارد. نکته قابل توجه در این پروتزها، شباهت زیاد آن ها به بافت بدن به دلیل ایجاد سایه بر روی پروتز می باشد. جهت تطابق پروتز با اجزای عضو باقیمانده، طراح پروتز از خطوط مو گرفته تا بافت پوست و حتی تتو را مورد توجه قرار داده و پروتزی طبیعی را برای فرد طراحی و تهیه می کند. پروتزهای سیلیکونی به دلیل زیبایی و طبیعی بودن طرفداران بسیاری داشته و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

[custom_shortcode id=”1728″]

مزایای استفاده از پروتز بالای آرنج و زیر آرنج سیلیکونی 

در طراحی و ساخت پروتزهای سیلیکونی هدف از ساخت علاوه بر جنبه زیبایی، انجام وظایف شغلی و امور روزمره می باشد. از آن جایی که این پروتزها قابلیت های فرد را به او باز می گردانند، تحولی عظیم در زندگی فرد بیمار ایجاد می کنند و استفاده از آن ها مزایای بسیاری را به همراه دارد که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت:

  • موجب افزایش اعتماد به نفس جهت حضور در جامعه می شود.
  • زیبایی ظاهری فرد را باز می گرداند.
  • پروتز سیلیکونی با پوست سازگار بوده و فرد می تواند به راحتی آن را تحمل کند.
  • این پروتزها دارای پایداری بالایی می باشند.
  • استفاده از پروتز سیلیکونی و مراقبت و نگهداری از آن بسیار ساده است.
  • مطابقت با آناتومی عضو باقیمانده از دیگر مزایای این پروتز می باشد.

در صورتی که قصد تهیه این پروتزها را دارید، می توانید به کلینیک کاویان مراجعه کرده و پس از مشاوره رایگان، بهترین و باکیفیت ترین پروتز سیلیکونی دست را تهیه نمایید.

[custom_shortcode id=”1786″]

با پروتز آرنج سیلیکونی چه کارهایی می توان انجام داد؟

پیش از این که به موضوع اصلی بپردازیم، قصد داریم ابتدا بهترین زمان دریافت پروتز سیلیکونی دست را پس از جراحی قطع عضو شرح دهیم. به طور معمول حدود یک تا دو ماه پس از عمل جراحی و در صورت عدم عفونت های اندامی، می توان از پروتزهای سیلیکونی استفاده کرد. زیرا در این مدت تورم اندام باقیمانده کاهش یافته و بهبودی حاصل می شود. پس از بهبودی و تهیه پروتز سیلیکونی دست، فرد آسیب دیده قادر به انجام بسیاری از امور خواهد بود که در زیر به ذکر آن ها خواهیم پرداخت:

  1. برداشتن و حرکت دادن اشیا: خوشبختانه امروزه با استفاده از پروتزهای دست مصنوعی می توان تا حد امکان توانایی های عضو قطع شده را به دست آورد. پروتزهای دست سیلیکونی به شما امکان برداشتن اشیا مختلف و نگهداری آن ها در دست را می دهد که این امر موجب جلوگیری از کشیدگی یک طرف دست شده و به متعادل سازی انگشتان شما کمک می کند. با استفاده از پزوتز دست، دامنه حرکات دست افزایش یافته و به دلیل حس استقلال ایجاد شده در فرد، اعتماد به نفس بیمار بالاتر خواهد رفت. از آن جایی که پروتزهای سیلیکونی ظاهر زیبایی را در فرد ایجاد می کند، بیمار می تواند مجددا به اجتماع بازگردد و در فعالیت های اجتماعی شرکت کند. البته لازم به ذکر است که قابلیت و عملکرد پروتز دست به میزان عضو باقیمانده بستگی دارد.
  2. کار، ورزش و تفریح: هنگامی که بیمار به کلینیک ساخت پروتز مراجعه می کند، پزشک متخصص تمامی نیازها و خواسته های بیمار را مد نظر قرار داده و مناسب ترین پروتز را برای فرد طراحی می کند. به طور مثال در افرادی که یک ورزش حرفه ای را دنبال می کنند با در نظر گرفتن نوع ورزش و حالت های دست پروتز مناسب طراحی می شود. همچنین نسبت به کار بیمار، پروتزی طراحی می شود که فرد بتواند به خوبی اجسام با وزن های متفاوت را جابه جا کند و با کمترین مشکل به کارهای خود بپردازد. به طور کلی پروتز دست سیلیکونی به فرد در انجام سرگرمی های گوناگون، فعالیت های جسمانی و سایر فعالیت های ورزشی و امور روزمره کمک خواهد کرد.

[custom_shortcode id=”1867″]

دست سیلیکونی

نحوه مراقبت از پروتز سیلیکونی

برای آن که پروتز بالای آرنج یا پروتز پایین آرنج سیلیکونی شما عمر طولانی داشته باشد، نکاتی را باید رعایت کرد و به آن ها توجه نمود که در زیر به ذکر آن ها خواهیم پرداخت:

تمیز کردن قسمت داخل و بیرون پروتز

با وجود این که پروتزهای سیلیکونی به راحتی آلوده نمی شوند، اما در صورت آلودگی می توان به سادگی آن ها را تمیز نمود. این پروتزها را می توانید با استفاده از صابونی با ph خنثی و آب ولرم تمیز کنید. نکته قابل توجه در این زمینه تمیز کردن قسمت داخلی پروتز می باشد تا هیچ گونه آلودگی و ذرات عرق روی آن باقی نماند. با استفاده از این روتین روزانه می توان مدت زمان زیادی را از پروتز دست سیلیکونی استفاده نمود.

جلوگیری از قرار گرفتن پروتز سیلیکونی در مجاورت حلال

یکی از مهم ترین نکاتی که به ماندگاری پروتز شما کمک می کند، خودداری از قرار گرفتن پروتز در مجاورت حلال و مواد شیمیایی است، به خصوص به هنگام تمیز کردن پروتز. مواد شیمیایی علاوه بر این که به پروتز شما آسیب می زنند، با نفوذ درون سیلیکون به پوست نیز آسیب خواهند زد. به همین جهت باید عطر، لوسیون و کرم های آرایشی را از دست سیلیکونی دور نگه دارید. با رعایت این موارد می توانید از پروتز سیلیکونی خود محافظت کنید و به افزایش و دوام آن کمک نمایید. لازم به ذکر است که هیچ گونه محدودیتی در خصوص استفاده از زیورآلات در پروتز سیلیکونی وجود نداشته و می توانید با آسودگی خاطر از آن ها استفاده کنید. آخرین نکته در خصوص پروتزهای سیلیکونی، استفاده از لاک بر روی ناخن های انگشت پروتز می باشد. در این خصوص ابتدا از این که لاک یا پاک کننده لاک با نقاط سیلیکونی پروتز تماس پیدا نمی کنند اطمینان حاصل کرده و سپس از آن استفاده نمایید.

[custom_shortcode id=”1962″]

چگونگی تهیه پروتز سیلیکونی بالای آرنج و زیر آرنج 

جهت تهیه پروتز سیلیکونی دست باید ابتدا به متخصص پروتز مراجعه کرد. متخصصین پروتز ضمن صحبت در خصوص پروتزهای موجود در بازار، نیازها و خواسته های شما را برای ساخت مد نظر قرار داده و سپس تصمیم نهایی را می گیرد. جهت انجام مراحل بعد نیاز است که به شرکت های ساخت پروتز مصنوعی رجوع کنید تا متخصصین پروتز پس از انجام ارزیابی های لازم، اقدام به تهیه قالب و عکس برداری کند. بر اساس داده های ذکر شده، یک پروتز آزمایشی ساخته می شود تا شما به انجام امور بپردازید و آن را امتحان کنید. در صورت ایجاد مشکل و احساس ناراحتی با پروتز، متخصص مشکلات آن را رفع و اصلاح می کند و نسخه نهایی را به شما ارائه می دهد. در صورتی که به دنبال کلینیکی با سابقه و با کادری مجرب جهت تهیه پروتز بالای آرنج یا زیر آرنج سیلیکونی هستید، به کلینیک تخصصی ارتوز و پروز کاویان مراجعه کرده و از خدمات بی نظیر این کلینیک بهره مند شوید.

[custom_shortcode id=”1962″]

نتیجه نهایی

بسته به این که دست شما از کدام قسمت دچار قطع عضو شده باشد، می توانید پروتز سیلیکونی مورد نیاز خود را از کلینیک کاویان طب تهیه نمایید. پروتز دست سیلیکونی علاوه بر ابعاد و ظاهر مناسب، مقاومت بالایی داشته و استفاده از آن ها بسیار راحت است. مشاورین کلینیک کاویان آماده پاسخگویی به تمام پرسش های شما در این زمینه می باشد تا با اطمینان اقدام به سفارش پروتز بالای آرنج و زیر آرنج سیلیکونی نمایید.

Leave a Comment