پروتز سیلیکونی سینه: درباره پروتز سینه سیلیکونی بیشتر بدانید

پروتز سیلیکونی سینه چیست؟ اگر قصد انجام عمل زیبایی سینه را دارید، این مطلب را از دست ندهید تا شما را با انواع پروتز سینه و مزایای آن آشنا کنیم.

یکی از جراحی های زیبایی که امروزه متقاضیان بسیاری در سراسر جهان دارد، جراحی بزرگ کردن سینه می باشد. این جراحی به ویژه بین بانوانی با سینه های افتاده، نامتقارن، کوچک و یا آسیب دیده محبوبیت دارد. جراح بنا به درخواست شخص و صلاحدید خویش، اندازه سینه را با استفاده از پروتز سینه تغییر می دهد. پروتز سینه انواع مختلفی دارد که در این مقاله به شرح پروتز سیلیکونی سینه خواهیم پرداخت.

مرکز تخصصی ساخت انواع پروتز خارجی سینه کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز مصنوعی سینه و پروتز خارجی سینه

انواع پروتز سینه 

پروتزهای سینه سایزهای متفاوتی را دارا می باشند که که نسبت به درخواست و شرایط بیمار و جراح انتخاب می شوند. انواع پروتز سینه از نظر برجستگی در دسته بندی زیر قرار می گیرند:

  • Low profile یا پروتز دارای برجستگی کم 
  • High profile یا پروتز دارای برجستگی زیاد 
  • Ultra-high profile یا پروتز با برجستگی خیلی زیاد 

هر یک از این پروتزها مطابق با نظر جراح و توقعات بیمار از نتیجه جراحی استفاده می شود. پروتزهای سینه را می توان از نظر جنس و متریال در دسته بندی دیگری فرار داد و جهت زیبایی و بازسازی سینه به کار برد. این پروتزها عبارتند از:

[custom_shortcode id=”2653″]

پروتز سیلیکونی

یکی از پروتزهای سینه، پروتز سیلیکونی می باشد که از نظر فرم دارای 2 شکل کلی گرد و اشکی است. درون این نوع پروتزها با ژل چسبنده پر شده و شکل طبیعی و زیبایی را به سینه ها خواهند داد و از آن جایی که بدن تحمل سیلیکون را دارد و آن را دفع نمی کند، جنس خارجی این پروتزها سیلیکونی می باشد. به افراد کمتر از 22 سال، استفاده از این نوع پروتزها توصیه نمی شود.

طبق تحقیقات انجام گرفته پروتزهای سیلیکونی سینه مناسب تر از سایر پروتزها بوده و افراد مبتلا به سرطان سینه برای بازیابی ظاهر سینه می توانند این نوع پروتز را مورد استفاده قرار دهند.

پروتز آب نمکی

از دیگر پروتزهای سینه، پروتز آب نمکی می باشد که با محلول سالین (آب نمک) پر شده و فرم آن گرد است. در صورتی که این توع پروتز پاره شود، مایع خارج شده از آن جذب بدن شده و برای فرد مشکلی ایجاد نمی کند. شایان به ذکر است که استفاده از این نوع پروتز برای افراد زیر 18 سال ممنوع است. هر نوع پروتز در کنار مزایا، معایبی نیز دارد که در ادامه به هر دوی آن ها اشاره کرده ایم. مزایای پروتز آب نمکی عبارتند از:

  • در جراحی به جهت جایگذاری پروتز، برش کمی به سینه داده می شود.
  • پس از جراحی نیاز به مراجعه مکرر به پزشک نمی باشد.
  • برش ایجاد شده نسبت سایر پروتزها کمتر حواهد بود.

همان طور که گفته شد هر نوع پروتز در کنار مزایا، معایبی نیز دارد که معایب پروتز آب نمکی شامل موارد زیر می شود:

  • پروتز آب نمکی فرم طبیعی سینه را نداشته و به هنگام لمس غیر واقعی به نظر می رسد.
  • این نوع پروتز ممکن است خود به خود خالی شود.
  • احتمال اثر گذاری بر بافت سینه وجود دارد.

پروتز کامپوزیتی جایگزین

این نوع پروتز استفاده کمی در جراحی های پروتز سینه دارد و توسط روغن سویا، رشته های پروپیلن و … پر شده است. در ادامه به شرح مزایا و معایب پرکاربردترین پروتز که همان پروتز سیلیکونی سینه می باشد خواهیم پرداخت تا در صورت قصد انجام این جراحی، اطمینان لازم را حاصل نمایید.

[custom_shortcode id=”2027″]

مزایای پروتز سیلیکونی سینه 

در طی جراحی پروتز سینه با پروتز سیلیکونی، تمامی مشکلات نظیر افتادگی و کاهش حجم سینه بر اثر بالا رفتن سن، زایمان و نوسانات شدید وزنی برطرف خواهد شد. اما این نوع پروتز علاوه بر کمک به بازیابی حجم سینه، امکان پیش بینی فرم و اندازه دلخواه سینه را به شما خواهد داد و شما در طول جلسه مشاوره با جراح از نتیجه جراحی مطلع خواهید شد. پروتز سیلیکونی سینه مزایای بسیاری دارد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

  1. این پروتز بسیار طبیعی بوده و در صورت لمس، هم جنس با بافت سینه به نظر می رسد.
  2. احتمال خالی شدن پروتز سیلیکونی بسیار کم می باشد.
  3. با پروتز سیلیونی سینه جذابیت ظاهری شما افزایش یافته و متعاقب با آن اعتماد به نفس فرد نیز بالا می رود.
  4. این پروتز سینه های نامتقارن را متقارن سازی کرده و فرد احساس رضایت از ظاهر خود خواهد داشت.
  5. افزایش حجم، سایز و برجستگی سینه از دیگر مزایای این پروتز می باشد.

پروتز سینه سیلیکونی معایبی نیز دارد که در کنار مزایای متعدد آن قابل چشم پوشی می باشد. این معایب عبارتند از:

  1. هزینه بیشتر نسبت به سایر پروتزها
  2. نیاز به معاینه توسط پزشک در طول ذوره زندگی
  3. برش بیشتر بر روی بدن جهت کاشت پروتز

[custom_shortcode id=”2019″]

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای استفاده از پروتز سینه سیلیکونی هستند؟

شرایط متفاوتی از قبیل زایمان، بارداری، شیردهی، کاهش وزن شدید، بالا رفتن سن و ابتلا به بیماری های سینه، منجر به تغییر نامطلوب فرم و ظاهر سینه ها شده و فرد با سینه های افتاده، کوچک و گاها نامتقارن مواجه خواهد شد. کلیه بانوانی که به هر یک از دلایل بالا، حجم سینه های خود را از دست داده اند یا به افتادگی سینه دچار شده اند، می توانند با استفاده از پروتز سیلیکونی سینه، ظاهر زیبا و جذاب را به سینه های خود ببخشند.

لازم به ذکر است که بهترین زمان جهت اقدام به جراحی پروتز سینه، زمانی است که دیگر قصد بارداری و زایمان را ندارید، زیرا در دوران بارداری و شیردهی به دلیل تغییرات هورمونی، سایز سینه ها تغییر کرده و پزشک قادر به تشخیص سایز واقعی نمی باشد. همچنین پروتز سیلیکونی سینه به افراد زیر 22 سال، افراد با پوست نازک و شل و همچنین افراد با عفونت مزمن و دچار نقص سیستم ایمنی توصیه نمی شود.  این دسته از افراد کاندیدای مناسبی جهت جراحی پروتز سینه نمی باشند.

ماندگاری پروتز سینه سیلیکونی

یکی از پرسش هایی که ذهن اکثریت افرادی که قصد جراحی پروتز سینه دارند را به خود درگیر کرده است، ماندگاری این پروتزها می باشد. برخلاف باور عموم پروتزهای سینه دائمی نبوده و پس از یک بازه زمانی، تعویض آن ها ضرورت می یابد. به طور کلی ماندگاری پروتز سیلیکونی سینه بین 10 یا 20 سال بوده و پس از آن پروتز باید تعویض شود. با بالا رفتن سن و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی سینه پس از مدت ذکر شده، چاره ای جز جراحی مجدد نمی باشد.

با در نظر گرفتن برخی نکات، می توان ماندگاری و عمر پروتز سینه را افزایش داد. این موارد عبارتند از:

  • انتخاب جراح زیبایی با تجربه و ماهر
  • مراقبت های لازم قبل و بعد از عمل پروتز
  • مراجعه به پزشک و انجام آزمایش MRI جهت بررسی پروتز و احتمال پارگی آن
  • انتخاب درست سایز و شکل پروتز 

پروتز سینه سیلیکونی

جراحی پروتز سینه سیلیکونی 

جهت انجام این جراحی نیاز به بیهوشی عمومی می باشد. پس از آن پزشک جراح با ایجاد برش در زیر سینه یا سایر نقاط سینه، نسب به تکنیک و روش خود اقدام به جایگذاری پروتز سینه خواهد کرد. پس از جراحی و بخیه کردن نواحی برش داده شده، پزشک لوله هایی را در این قسمت قرار می دهد تا ترشحات و مایعات تخلیه شوند که ممکن است 1 الی 2 روز در سینه باقی بماند.

از جمله عوارضی که ممکن است بیمار پس از جراحی پروتز سینه با آن مواجه شود، می توان به تورم، کبودی، درد در سینه و اطراف آن اشاره کرد که این عوارض پس از 1 الی 2 هفته کاهش و بهبود می یابند.

مرکز تخصصی ساخت انواع پروتز خارجی سینه کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

قبل و بعد از جراحی پروتز سیلیکونی سینه چه نکاتی باید رعایت شود؟

در جلسه مشاوره شما با جراح، پزشک تمامی خواسته ها و انتظارات شما را پرسیده و مناسب ترین و بهترین نوع پروتز را به شما پیشنهاد خواهد داد. از جمله اقدامات و نکاتی که باید قبل و بعد از جراحی پروتز سیلیکونی سینه انجام دهید، عبارتند از:

  • پس از جراحی تا یک هفته از رانندگی کردن خودداری نمایید.
  • از انجام هر نوع فعالیت سنگین تا 6 هفته پس از عمل بپرهیزید.
  • از انجام حمام آفتاب و سولاریوم پس از عمل بدون مشورت پزشک خودداری کنید.
  • پس از جراحی جهت بررسی پارگی پروتز، تحت نظارت دوره ای از طریق MRI، سونوگرافی یا ماموگرافی قرار گیرید.
  • استفاده از سوتین مناسب پروتز سینه، پس از جراحی ضرورت دارد.
  • جهت جلوگیری از افتادگی سینه بر اثر روند طبیعی پیری، استفاده از سوتین با پشتیبانی کافی از سینه ها توصیه می شود.
  • انتخاب جراح با مهارت و با تجربه، نتیجه عمل شما را ایمن تر و ماندگارتر خواهد کرد.
  • توجه کنید که بارداری و نوسانات وزنی، نتیجه منفی بر پروتز سینه شما خواهد گذاشت و احتمال انجام جراحی مجدد را افزایش می دهد.
  • تهیه پروتز سینه با کیفیت بالا و از کلینیک های معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین این نکته را نیز مد نظر قرار دهید.

جمع بندی 

چنان چه به هر دلیلی اعم از بالا رفتن سن، بارداری، شیردهی و … دچار افتادگی سینه شده اید و حجم سینه های خود را از دست داده اید، می توانید با استفاده از پروتز سیلیکونی سینه، تمامی این مشکلات را برطرف نموده و ظاهر زیبای سینه های خود را مجددا بازیابید. جهت جایگذاری این پروتزها نیاز به بیهوشی بوده و بیمار پس از گذشت چند روز،  می تواند به زندگی روزمره خود بازگردد، البته ضروری است که از انجام فعالیت های سنگین تا 4 هفته پس از جراحی بپرهیزید تا بهبودی کامل حاصل شود. شما عزیزان می توانید پروتز سیلیکونی با کیفیت و قیمت مناسب را از کلینیک کاویان طب تهیه نمایید.

Leave a Comment