مزایای استفاده و نحوه ساخت کفی و کفش طبی سفارشی برای کودکان

پای کودکان، بعنوان یکی از مهم ترین اعضای آنها، نقشی اساسی در رشد و سلامت آنها دارد. حمایت و مراقبت از پاها در سنین کودکی، موجب پیشگیری و درمان برخی از مشکلات و ناهنجاری هایی که ممکن است برای پای کودک ایجاد شود، خواهد شد. کودکان زمان زیادی را صرف بازی، دویدن و هر فعالیت دیگری که پاها در آنها نقش اساسی دارند، می کنند. از این رو محافظت از پای فرزندانتان، امری بسیار ضروری و مهم در سلامتی و رشد آنها محسوب می شود. استفاده از کفش طبی بچگانه و کفی طبی کودکان یکی از موثرترین روش های مراقبت و حمایت از پاهای کودکان به شمار می رود. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از کفی و کفش طبی کودکان و نحوه سفارش و خرید آنها می پردازیم.

در ادامه خواهید خواند…

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

کفش طبی کودکان

کفش طبی کودکان در مقایسه با کفش های معمولی سبک تر، محدود کننده تر، پهن تر و نرم تر است. این کفش ها اغلب برای کودکانی که دچار ناهنجاری هایی نظیر داخل برگشتگی پنجه پا یا به خارج برگشتگی شدید پا، کف پای صاف و… شده اند، مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از کفش طبی برای این کودکان به منظور راحتی در راه رفتن و از بین بردن این ناهنجاری ها لازم و ضروری می باشد.

از آنجایی که اصلاح ساختار پای کودکان تا سنین 7، 8 سالگی ادامه دارد، استفاده از کفش طبی تا این سنین در پیشگیری و درمان مشکلات و ناهنجاری های پای آنها نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد. ساختار کفش طبی کودکان برای سنین مختلف، متفاوت خواهد بود. برای تهیه کفش های طبی کودکان باید به مراکز ارتوپدی معتبر مراجعه نمایید.

کفش طبی کودکان: خرید کفش طبی (ارتوپدی) بچه گانه

اهمیت استفاده از کفش طبی کودکان

ممکن است کودکان در سنین مختلف و به دلایل متفاوت نیاز به استفاده از کفش طبی داشته باشند. استفاده از کفش طبی کودکان علاوه بر مراقبت و حمایت از پاهای کودکان، مزایای زیادی را برای آنها به همراه خواهد داشت. برخی از مهم ترین مزایای استفاده از کفش طبی کودکان عبارتند از:

  • پشتیبانی از مکانیزم و ساختار پا و مچ پاها
  • برطرف کردن مشکلات قوزک پا
  • حفظ تحرک و راحتی
  • پیشگیری و درمان مشکلات راه رفتن
  • درمان صافی کف پا
  • رفع درد
  • پیشگیری و درمان مشکلات پاها و ناهنجاری ‌های مادرزادی و اکتسابی
اهمیت استفاده از کفش طبی کودکان

 

کفی طبی کودکان

پای کودکان از بدو تولد تا 3 سالگی دارای قوس نمی باشند و از این سنین به بعد قوس کف پای آنها به مرور ایجاد می شود و شکل می گیرد. برای جلوگیری و درمان برخی از ناهنجاری ها و مشکلاتی که ممکن است برای پای فرزندانتان ایجاد شود، حمایت و مراقبت از قوس پای آنها ضروری است. برای جمایت و مراقبت از قوس کف پا، ماهیچه و عضلات کف پای کودکان می توان از کفی طبی کودکان که در کفش های آنها قرار می گیرد، استفاده نمود.

از آنجایی که برخی کودکان با کفش های طبی راحت نیستند و دچار محدودیت های حرکتی می شوند، کفی طبی کودکان می تواند گزینه ی مناسب تری برای این دسته از کودکان باشد. این کفی ها اغلب قابلیت جابه جایی دارند و می توان آنها در تمامی کفش های کودکان قرار داد.

کفی طبی کودکان: ساخت کفی طبی بچگانه چه مزیتی دارد؟

کفی و کفش طبی کودکان

مزایای کفی طبی کودکان

همانطور که گفتیم کفی طبی کودکان برای پیشگیری و درمان مشکلات و ناهنجاری های مربوط به پای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این کفی ها علاوه بر مراقبت و حمایت از پای فرزنداتان، مزایای دیگری نیز برای آنها به همراه خواهند داشت. از جمله مهمترین مزایای استفاده از کفی طبی کودکان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اصلاح ناهنجاری های پای کودک
  • جلوگیری از ایجاد تحریک، تاول و ناراحتی پا
  • کاهش فشار وارد شده به پای کودکان
  • افزایش سطح راحتی کفش
  • پشتیبانی از قوس کف پای کودک
  • کاهش خستگی عضلات پا
  • بهبود سلامت کمر، زانو و مچ پای کودکان
  • بهبود سلامت پاشنه

ساخت کفی و کفش طبی کودکان با اسکن پا

از آنجایی که کفی و کفش طبی کودکان باید متناسب با پای آنها باشد، لازم است کف پای کودک به دقت اسکن شود. پزشک ارتوپد با اسکن پای کودک به خوبی مشکلات، ناهنجاری ها و جزئیات پای فرزند شما را بررسی می کند و با تشخیص دقیق و نیاز پای کودک، یک کفی یا کفش طبی مناسب برای فرزندتان تجویز می نماید. اسکن کف پا کودک این امکان را برای پزشک فراهم می کند تا به طور کامل هرآنچه لازم است از پای کودک بداند را مورد بررسی قرار دهد.

اسکن کف پا

خرید کفی و کفش طبی کودکان

همانطور که گفتیم استفاده از کفی و کفش طبی کودکان علاوه بر مراقبت و حمایت از پاها، مزایای بسیاری را برای فرزندانتان به همراه خواهند داشت. از این رو تهیه کفی و کفش طبی باکیفیت و استاندارد برای بهره مندی از مزایای آن بسیار مهم است. اگر قصد خرید کفی و کفش طبی سفارش مخصوص کودکان را دارید، توصیه می کنیم به مراکز ارتوپدی معتبر مراجعه نمایید. در این مراکز کف پای کودک شما اسکن می شود و وضعیت پای کودک به درستی تشخیص داده خواهد شد. سپس یک کفی و کفش طبی سفارشی دقیقا متناسب با پای کودک شما طراحی و ساخته می شود.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

خرید کفی و کفش طبی کودکان

قیمت کفی و کفش طبی کودکان

قیمت کفی و کفش طبی کودکان ممکن است یکی از دغدغه ها و سوالات والدین برای تهیه کفی و کفش طبی کودکان باشد. قیمت این کفی و کفش ها به عوامل مختلفی بستگی دارند و برای هر کودک بسته به وضعیت پای او، این قیمت متفاوت خواهد بود و قیمت کفی و کفش طبی کودکان بر اساس معیار های متعددی تعیین می شود. برخی از مواردی که در قیمت کفی و کفش طبی کودکان موثر خواهد بود عبارتند از:

  • سایز پای کودک
  • مشکلات و ناهنجاری های پا
  • کیفیت مرکز ارتوپدی که به آن مراجعه می کنید.
  • هزینه اسکن کف پا برای ساخت کفی و کفش طبی کودکان
  • جنس و کیفیت کفی و کفش طبی کودکان

جمع بندی

همانطور که گفتیم حمایت و مراقبت از پای کودکان، در سلامت پا و رشد آنها بسیار موثر خواهد بود. کودکانی که دچار مشکلات و ناهنجاری هایی در پاها هستند، مستلزم استفاده از کفی یا کفش طبی خواهند بود و کودکانی که مشکلی ندارند نیز می توانند برای پیشگیری از ناهنجاری ها از این کفی و کفش های طبی استفاده نمایند. کفی و کفش طبی کودکان توسط مراکز ارتوپدی و با اسکن کف پای فرزند شما، طراحی و ساخته خواهد شد.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

Leave a Comment