کفی طبی زنانه: خرید کفی طبی مخصوص بانوان

اگر به هر دلیلی قصد خرید کفی طبی زنانه را دارید، اما از اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار نمی باشید، این مطلب به شما کمک شایانی خواهد کرد. از آن جایی که پاها متحمل وزن سنگینی می باشند، اختلال در آن ها نظیر پلانتار فاسیا، صافی کف پا، ارتفاع بیش از حد کف پا و … منجر به ایجاد مشکل در سایر نقاط بدن خواهد شد. در واقع می توان برخی از مشکلات اعم از درد ساق پا، درد لگن، درد زانو و درد پایین کمر را به کف پای فرد مرتبط دانست. از بهترین روش های درمان درد و بهبود بیماری های ذکر شده می توان کفی طبی زنانه را نام برد. هدف از نگارش این مطلب ضمن معرفی کفی طبی زنانه، دلایل و مزایای استفاده از آن می باشد.

مرکز تخصصی تهیه کفی طبی زنانه کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

کفی طبی زنانه چیست؟

یکی از ابزارهای پزشکی ساخته شده در کلینیک های ارتوپدی فنی، کفی طبی می باشد که علاوه بر محافظت از پا در مقابل ضربه و آسیب، به درمان بسیاری از مشکلات کف پا کمک می کند. کفی های طبی در انواع زنانه، مردانه و بچگانه طراحی و تولید می شوند که برای انتخاب بهترین نوع آن ها، نیاز به مراجعه به پزشک مربوطه می باشد. به دلیل این که پاهای افراد در طول روز به مدت طولانی درون کفش ها قرار می گیرند، استفاده از کفی طبی با کیفیت و مزغوب به جهت پیشگیری از آسیب به پاها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

[custom_shortcode id=”1911″]

انواع کفی طبی زنانه و مزیت آن ها

استفاده از کفی طبی زنانه مرغوب درون کفش ها را می توان یکی از بهترین روش های مقابله با بروز درد در نواحی مچ پا و کف پا دانست. در ادامه به معرفی انواع کفی طبی زنانه به همراه مزایای هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

کفی طبی نرم

در ساخت کفی های طبی نرم زنانه از ژل نرم با حجم زیاد استفاده می شود. این کفی ها با جذب ضربه ها به خود، سبب متعادل سازی ضربه و کاهش آسیب به پا خواهند شد. معمولا کفی نرم را برای مراقبت از قوس پا مورد استفاده قرار می دهند. استفاده از کفی طبی نرم به ویژه در افراد مبتلا به دیابت و آرتروز و افراد دچار پاهای بد شکل ضرورت دارد. از مهم‌ترین مزایای کفی های نرم زنانه، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • نرم و راحت بودن 
  • کمک به نگهداری از مفاصل آرتروز
  • تطبیق سریع کفی ها با پا به هنگام استفاده
  • احساس راحتی در پاها به هنگام پوشیدن کفش های مجلسی

کفی طبی سخت

هدف از طراحی کفی های طبی سخت، کنترل پاها در یک چهار چوب و راه رفتن سریع می باشد. افرادی که با مشکلاتی اعم از درد در ناحیه ساق پا، کشیدگی عضله ها و درد در قسمت پایین کمر دست و پنجه نرم می کنند، بیشتر از سایر افراد به کفی طبی سخت نیاز دارند. از بهترین مدل های کفی سخت می توان کفی طبی پیاده روی را نام برد که از جنس فیبرهای کربنی و فوم می باشند. مزایای این نوع کفی ها عبارتند از:
  • کمک به التیام درد در پا
  • کمک به سلامت اندام تحتانی بدن 
  • مناسب جهت استفاده در کفش های رسمی و پیاده روی
  • تنظیم تحرک در قسمت مچ پا 

کفی طبی نیمه سخت

این نوع کفی به متعادل ساختن پا در حین ورزش و راه رفتن کمک می کند. همچنین به درمان صافی کف پای کودکان نیز کمک شایانی خواهد کرد. از جمله کفی طبی نیمه سخت، می توان کفی کفش ورزشی را نام برد که کمک کننده به کاهش درد در پای ورزشکاران نیز می باشد. از اساسی ترین مزایای کفی طبی نیمه سخت، می توان موارد زیر را نام برد:
  • خاصیت ضربه گیری بالا و جلوگیری از آسیب به پا
  • پیشگیری از لغزیدن کفی داخل کفش در هنگام دویدن
  • مقاوم در برابر ضربه و آسیب 
کفی های طبی زنانه را بر اساس کارکرد می توان در دسته بندی دیگری قرار داد که عبارتند از:

کفی طبی فانکشنال

همان طور که از نام این کفی مشخص است، به جهت اصلاح عملکرد کفش و پا به کار گرفته می شود. به طور معمول در کلینیک های ارتوپدی فنی این کفی ها را از جنس پلیمر می سازند و در اصلاح عملکرد کف پای صاف مورد استفاده قرار می دهند. کفی طبی فاکنشنال عملکرد ارگونومیکی پا را در قسمت های عقب و وسط پا نشان خواهند داد.

کفی های طبی سازگار کننده یا عمومی

این نوع کفی قابل استفاده برای همه افراد می باشد. به این معنا که هدف از طراحی آن، بیماری یا شخص خاصی نمی باشد. از آن جایی که کفی طبی عمومی منعطف بوده و تمامی قسمت های پا را ساپورت می کند، از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع کفی می توان به جهت تسکین دردهای پا، دردهای خفیف کمر و مشکل در کفش و پیشگیری از فشار به قسمت پنجه پا استفاده کرد.

کفی طبی لوکال

دلیل به کار بردن نام لوکال برای این کفی، کاربرد و محل آناتومیکی مورد استفاده می باشد. از این کفی طبی به طور عمده به جهت ابزار درمانی در کف و مچ پا به کار برده می شود. از کفی طبی لوکال به عنوان کفی مخصوص قوزک و مچ پا و کفی مخصوص کف پا یاد می شود. معمولا این کفی ها تا قوزک پا کشیده می شوند و در مدل ها و سایزهای مختلفی در دسترس می باشند. از دیگر کاربرد این کفی می توان جلوگیری از شکستگی و فشار در افراد مبتلا به رمانیسم مزمن اشاره نمود.

کفی های طبی مخصوص ورزش

آخرین کفی طبی که قصد معرفی آن را داریم، کفی های طبی مخصوص ورزش های مختلف می باشد. نسبت به نوع ورزش، طراحی ارگونومیکی و ضخامت کفی طبی متفاوت خواهد بود. کفی طبی ورزشی در ورزش فوتبال بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما باید توجه کرد که حتی کفی مناسب فوتبال چمنی با فوتبال سالنی متفاوت خواهد بود. نسبت به ماهیت ورزش، کفی های طبی از وارد آمدن فشار به بخش های مختلف پا جلوگیری می کنند.

[custom_shortcode id=”1905″]

وظیفه کفی طبی زنانه

کفی های طبی کفش باید علاوه بر اصلاح الگوهای غلط راه رفتن، به درمان انواع ناهنجاری های بدن بپردازند. در کنار کمک به تصحیح صافی کف پا، از کفی های طبی زنانه به جهت تسهیل در راه رفتن، دویدن و ایستادن استفاده می شود. به طور کلی وظایف کفی طبی عبارتند از:
  • کمک به تنظیم پاها در راستای صحیح و پشتیبانی از آن ها
  • اصلاح دفورمیتی در پاها یا پیشگیری از ایجاد آن ها
  • برطرف نمودن درد و مشکلات ناشی از دفورمیتی پاها
  • بهبود دهنده عملکرد پا و مچ ها و کارایی آن ها

کفی های طبی زنانه در درمان چه بیماری هایی موثر هستند؟

کفی های طبی زنانه سفارشی کاربردهای متعددی داشته و پوشش دهنده طیف وسیعی از درمان ها می باشد. از جمله مشکلاتی که می توان به کمک کفی طبی زنانه آن ها را بهبود داد عبارتند از:،
  • کلاب فوت
  • عارضه خار پاشنه 
  • کمک به درمان انحراف ستون فقرات
  • رفع پینه پا
  • کاهش التهاب نیام کف پا 
  • کمک بخ درمان نبات و چرخش لگنی
  • کاهش گودی کمر
  • کمک به درمان پاهای تورماتیک
  • کاهش عوارض ناشی از کوتاهی پا 
قطعا کاربرد کفی طبی زنانه را نمی توان به موارد بالا محدود کرد، بلکه کارایی این کفی های طبی بسیار بیشتری دارند. به دلیل این که پاها در تماس با زمین بوده و نیروی زمین به بدن وارد می شود و همچنین سلامت کلی بدن و ستون فقرات به پاها وابسته است باید از آن ها محافظت کرد.

[custom_shortcode id=”1852″]

نحوه تشخیص کفی طبی زنانه مناسب

به جهت تشخیص بهترین نوع کفی طبی مناسب هر فرد، مراجعه به پزشک متخصص در کلینیک های ارتوپدی از اهمیت بالایی برخوردار است. متخصصین پس از بررسی سن مراجعه کننده، نوع بیماری، سطح تحمل مراجعه کننده و … بهترین کفی طبی زنانه را توصیه می کنند. در ادامه این مطلب نحوه سفارش و کفی طبی را شرح خواهیم داد.

خرید کفی طبی زنانه

سفارش کفی طبی زنانه

در کلینیک های ارتوپدی فنی به جهت ساخت کفی طبی زنانه، ابتدا به ارزیابی پا از طریق اسکن کف پا خواهند پرداخت. سپس پزشک با بررسی نتایج مرحله استاتیک و مرحله دینامیک حاصل از اسکن، اقدام به ساخت بهترین کفی طبی زنانه با کمک دستگاه تراش CNC می نماید و نهایتا کفی طبی کاملا اختصاصی و متناسب با شرایط و نوع بیماری فرد طراحی و تولید می گردد. بنابراین در صورتی که احساس می کنید برای حفظ سلامتی پاها به کفی طبی نیاز دارید، پس از مراجعه به کلینیک های ارتوپدی فنی، سفارش کفی طبی زنانه خود را نهایی کنید.

[custom_shortcode id=”2067″]

خرید کفی طبی زنانه

اکنون که با نحوه ساخت و سفارش کفی طبی زنانه آشنا شدید، قصد داریم یکی از بهترین کلینیک های ارتوپدی فنی شمال تهران را به شما معرفی کنیم. کلینیک کاویان طب با برخورداری از کادری مجرب و به روزترین دستگاه ها، اقدام به ساخت کفش و کفی های طبی زنانه مطابق با شرایط هر فرد می نماید. در این کلینیک امکان مشاوره رایگان برای شما فراهم شده است تا در صورت وجود هر گونه ایهام با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. جهت خرید کفی طبی زنانه می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید.

[custom_shortcode id=”2002″]

نتیجه نهایی

توجه به سلامت پاها به حفظ سلامت کل بدن کمک می کند. به این ترتیب در صورتی که از درد در ناحیه پا رنج می برید یا نشانه های نیاز به کفی طبی را دارید، باید سریعا جهت خرید کفی طبی زنانه اقدام نمایید. از آن جایی که کفی های طبی علاوه بر رفع مشکلات کف پاها در مقابل ضربات محافظت می کنند، تهیه آن ها برای همه افراد ضروری می باشد. جهت انتخاب بهترین کفی طبی زنانه مناسب پای شما، می توانید از متخصصین کلینیک کاویان طب کمک بگیرید.

Leave a Comment