ویژگی کفی‌های طبی ورزشی و مزایای تهیه آن‌ها

آیا به ورزش هایی نظیر فوتبال یا بسکتبال مشغول هستید و پاهایتان در معرض خطر قرار دارد؟ از کاربردهای کفی طبی ورزشی مطلع هستید؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا علاوه بر آگاهی از آسیب های ناشی از هر ورزش، مزایای کفی طبی ورزشی را شرح دهیم. با وجود این که آناتومی بدن همه افراد مشابه و یکسان می باشد، اما افراد از نظر عملکرد متفاوت خواهند بود. به طور مثال افراد ورزشکار نسبت به ورزشی که انجام می دهند در معرض خطرات پا بوده که به جهت پیشگیری از این آسیب ها و حفظ سلامت پاها از کفی های طبی متفاوتی استفاده می شود.

مرکز تخصصی تهیه کفی طبی ورزشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

آسیب های پا در ورزش

نسبت به ورزش و نحوه عملکرد ورزشکاران، کفی و کفش های طبی با ویژگی های متفاوتی به کار برده می شود تا ضمن حفاظت و ارزیابی ورزشکاران، آسیب های احتمالی به پا نیز کاهش یابد. در این بخش قصد داریم به شرح آسیب های احتمالی ناشی از برخی ورزش ها بپردازیم و پس از آشنایی با آن ها بهترین و مناسب ترین کفش و کفی طبی ورزشی را تهیه نمایید.

کفی طبی: ویژگی‌ انواع کفی طبی کفش

آسیب های پا در فوتبال

از رایج ترین مشکلاتی که در طی بازی فوتبال ایجاد می شود، وارد شدن ضربه به کف و مچ پا می باشد. در اثر ضربه به پا احتمال التهاب و پارگی نیام کف پا وجود دارد که سبب بروز درد در پاشنه و قوس پا خواهد شد. به طور معمول می توان آسیب وارده به کف پا را ناشی از فشار بیش از حد نوار بین پاشنه و انگشت پا دانست. جهت درمان و پیشگیری از بروز این عارضه، پزشکان استفاده از کفی های ورزشی را به فوتبالیست ها توصیه می کنند.
گاهی اوقات نیز به دلیل دویدن بیش از حد بازیکنان به استخوان جلویی پا آسیب وارد می شود. قطعا بازی در چمن های مصنوعی این فشار و آسیب ها را افزایش داده که جهت کاهش فشار ناشی از دوندگی زیاد در زمین، باید از کفی طبی ورزشی در کفش های خود استفاده کرد. کشیدگی تاندون آشیل، رگ به رگ شدن مچ پا و پیچ خوردن پا از جمله آسیب های شایع در میان فوتبالیست ها می باشد.

ساخت کفی طبی با دستگاه CNC چه مزایایی دارد؟

آسیب های پا در والیبال

در بازی والیبال نیز پاها در معرض خطر پیچ خوردگی یا آسیب دیدگی مچ پا قرار دارد. به طور معمول این آسیب ها شدید نبوده و پس از چند روز استراحت، بهبودی حاصل می شود. اما در صورتی که آسیب وارده به پا شدید باشد، احتمال شکستگی و آسیب به رباط نیز وجود دارد که در موارد نادر حتی جراحی ضرورت می یابد. استفاده از کفی طبی خصوصا به آن دسته افرادی که سابقه آسیب دیدگی مچ پا دارند توصیه می شود.
پس با تهیه کفی طبی از کلینیک های معتبر ارتوپدی، از پیچ خوردگی مچ پا و آسیب به کف پا جلوگیری نمایید. از دیگر بخش هایی که در طی پرش های مکرر روی سطوح سخت بیشتر در معرض خطر قرار دارد، کشکک زانو می باشد. جهت پیشگیری از تاندونیت کشکک زانو و جلوگیری از بروز درد در این ناحیه، علاوه بر تقویت عضلات زانو، تهیه کفی ورزشی کمک شایانی به شما خواهد کرد.

کفی ورزشی

آسیب های پا در بسکتبال

از آن جایی که در ورزش بسکتبال، پاها نقش اساسی دارند و ورزشکاران باید سرعت و مهارت دویدن خود را به نمایش بگذارند، احتمال آسیب به پاها وجود دارد. از جمله آسیب های پا در ورزش بسکتبال، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • تاندونیت آشیل: در ورزش بسکتبال پاهای فرد در طی جهش های زیاد تحت کشش و فشار قرار دارد و با هر بار بالا پریدن و فرود آمدن به زمین، تاندون های پا در معرض خطر تاندونیت آشیل می باشند. پیچ خوردگی مچ پا از شایع ترین آسیب ورزشی در طی ورزش بسکتبال می باشد که دلیل ایجاد آن چرخش بازیکن روی کف پا می باشد.
  • پارگی مینسک: در ورزش بسکتبال حرکات شدید و ناگهانی زانو احتمال پارگی مینسک را افزایش خواهد داد.
  • تاندونیت کشکک: در هر ورزشی که نیاز به جهش زیاد باشد، احتمال بروز تاندونیت کشکک وجود دارد. این عارضه سبب درد در زیر استخوان کشکک شده و عدم درمان آن، آسیب های جدی تری را در پی خواهد داشت.
  • پارگی رباط زانو: رباط صلیبی قدامی و رباط جانبی داخلی نسبت به سایر رباط های زانو در طی ورزش بسکتبال در معرض خطر قرار دارند که علت آن حرکات شدید پیچشی در زانو و ضربه بازیکن حریف به زانو می باشد.
  • کشیدگی عضلات همسترینگ: تغییر شدید و ناگهانی در سرعت و جهت، می تواند منجر به کشیدگی عضلات همسترینگ شود.

کفی طبی مردانه: نحوه خرید کفی طبی مخصوص آقایان

آسیب های پا در تنیس

در بازی تنیس نوع زمین ها متفاوت بوده و نسبت به زمینی که در آن بازی می کنید، باید کفش و کفی طبی ورزشی مناسبی را تهیه کنید. اما پیش از هر چیز قصد داریم آسیب های وارده به پا در تنیس را شرح دهیم. این آسیب ها عبارتند از:
  • پیچ خوردگی مچ پا: پیچ خوردگی مچ پا عارضه ای رایج در ورزش تنیس می باشد. همان طور که می دانید تنیس بازی سریعی بوده که ممکن است در طی یک حرکت ناگهانی، رباط های پا دچار آسیب یا کشیدگی شوند یا پیچ خوردگی پا ایجاد شود. پیچ خوردگی علائمی نظیر تورم مچ پا، درد و سفتی در این ناحیه را به همراه دارد.
  • تاندونیت کشکک: یکی از تاندون های زانو، تاندون کشکک است که با متصل کردن استخوان درشت نی به استخوان ران سبب حرکت پا می شود. پرس های تکراری در این ورزش با وارد کردن فشار به تاندون ها، سبب پارگی میکروسکوپی و آسیب به این تاندون خواهد شد. این عارضه نیز درد و ‌تورم را به همراه خواهد داشت.
اسکن کف پا

آسیب های پا در اسکی

از دیگر ورزش هایی که قصد داریم در این مطلب به شرح آن بپردازیم، ورزش اسکی می باشد. شاید شما نیز شنیده باشید که در طی ورزش اسکی، آسیب دیدگی زانو و پیچ خوردگی مچ پا آمار بالایی دارد.
  • آسیب دیدگی زانو: دلیل آسیب دیدگی زانو، عدم محافظت از آن در طی این ورزش می باشد. به طور دقیق تر، بیشترین آسیب دیدگی زانو در ناحیه رباط صلیبی بوده که این رباط سبب اتصال استخوان های زانو به یکدیگر خواهد شد. از آن جایی که اسکی بازان در طی این ورزش، چندین پرش را تجربه می کنند، احتمال چرخش زانو به سمت خارج وجود دارد.
  • پیچ خوردگی مچ پا: در صورتی که مچ پا در کفش اسکی به خوبی قرار نگرفته باشد، احتمال آسیب دیدگی مچ پا وجود خواهد داشت که جهت جلوگیری از این آسیب دیدگی ها بهتر است که در کنار تهیه تجهیزات مناسب، کفی طبی ورزشی را تهیه نمایید. اما سوال این جا است که این کفی های طبی مخصوص را از کجا تهیه کنیم؟ این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا به پاسخ این پرسش دست یابید.

کفی طبی زنانه: خرید کفی طبی مخصوص بانوان

مزایای استفاده از کفی ورزشی

به طور کلی می توان هدف به کارگیری کفی طی ورزشی را کمک به بهبود آسیب دیدگی های پا در طی ورزش و محافظت از پاها نام برد. کفی های طبی ورزشی مزایای متعددی داشته که از جمله آن ها می توان به کاهش درد، تورم و ایمن کردن پاهای فرد در طی دویدن و ورزش اشاره کرد. همچنین این کفی ها از قوس کف پا حمایت کرده و سبب پایداری مفاصل می شوند. از سایر مزایای کفی ورزشی و طبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • حفاظت از پاها و بهبود سلامت کلی مچ و کف پا
  • پیشگیری از ناهنجاری و بدشکلی های پا 
  • اصلاح انحراف اندام های بدن نظیر مچ پا
کفی های طبی نقش مهمی را در ضربه گیری ایفا کرده و از التهاب و صدمه دیدن آن ها پیشگیری می کند. قطعا کفی هایی که در کلینیک های ارتوپدی به صورت سفارشی و اختصاصی طراحی و تولید می شوند کارایی بالایی داشته و نسبت به کفی های ساده از پاها حمایت بیشتری خواهند کرد.

کفی طبی ورزشی

تهیه کفی طبی ورزشی

کفی های طبی ورزشی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که از جمله آن ها می توان به کفی های طبی مناسب فوتبال، کفی های طبی مناسب تنیس، کفی های طبی مخصوص بسکتبال و … اشاره نمود. در صورتی که در یکی از ورزش های ذکر شده در بالا فعالیت دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید تا متخصصین این کلینیک پس از ارزیابی پای شما، نسبت به حرفه و عملکردهای روزانه تان بهترین و مناسب ترین کفی ورزشی را طراحی و تولید کنند.
لازم به ذکر است که کفی های تولید شده در این کلینیک کیفیت بالایی داشته و از دوام و عملکرد بسیار بالاتری نسبت به نمونه های موجود در بازار برخوردار است. پس با آسودگی خاطر ساخت کفی طبی ورزشی خود را به این کلینیک سفارش دهید و از آسیب های وارده بر پاها تا حد ممکن پیشگیری نمایید.

[custom_shortcode id=”2002″]

نتیجه نهایی

پای افراد با توجه به فعالیت های ورزشی ممکن است در معرض خطر و آسیب قرار داشته باشند. از جمله آسیب هایی که ورزشکاران در طی ورزش هایی نظیر اسکی، فوتبال، بسکتبال و … با آن مواجه اند، پیچ خوردگی پا یا کشیدگی عضلات و تاندون ها می باشد که به جهت کاهش آسیب های ذکر شده، تهیه کفی های طبی مخصوص و سفارشی امری ضروری می باشد. کفی های طبی ورزشی را می توانید در کلینیک های ارتوپدی فنی از جمله کلینیک کاویان طب تهیه نمایید. این کلینیک کفش و کفی های طبی را با استفاده از به روزترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی و تولید می کند.

Leave a Comment