خرید بوت طبی: کاربرد و ویژگی های بوت طبی 

آیا در پی آسیب دیدگی در پا ناچار به استفاده از بوت طبی هستید؟ به دنبال بهترین کلینیک جهت تهیه بوت طبی می باشید؟ پس این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. یکی از مهم ترین اعضای بدن که به حفظ تعادل در هنگام راه رفتن کمک می کند، پا می باشد. آسیب دیدگی در پاها فرد را با اختلالات حرکتی مواجه خواهد کرد که در این مواقع پزشک بوت طبی یا واکینگ بوت را تجویز کرده تا ضمن ثابت نگه داشتن پاها، از آسیب دیدگی سایر نقاط پا پیشگیری کند. 

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بوت طبی

موارد استفاده از بوت های طبی 

پیش از هر چیز قصد داریم به شرح موارد استفاده از بوت های طبی بپردازیم. بوت های طبی با هدف محافظت از پاهای دچار شکستگی استخوان ها، پارگی رباط و کشیدگی آن ها در انواع مختلفی طراحی و تولید شده اند. از جمله موارد استفاده از بوت های طبی را در زیر شرح داده ایم: 

https://giveyoulead.com/%D9%88%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AA/

پیچ خوردگی مچ پا 

خارج شدن مفصل مچ پا از موقعیت طبیعی، پیچ خوردگی مچ پا نامیده می شود که در اثر فعالیت های بدنی غیر منتظره ایجاد می شود. در پی این عارضه، فرد متحمل درد و ناراحتی خواهد شد که جهت کاهش این عوارض و پیشگیری از آسیب دیدگی مجدد، پزشکان در کنار سایر روش های درمان، بوت طبی را تجویز خواهند کرد. 

شکستگی استخوان فیبولا 

شکستگی فیبولا در ناحیه استخوان فیبولا یا نازک نی ایجاد می شود که در اثر عوامل مختلفی اعم از آسیب دیدگی مفصل پا یا ضربه مستقیم به قسمت خارجی ساق پا بروز می کند. از جمله علائم این شکستگی می توان به درد، ورم و کبودی اشاره کرد. جهت ثابت نگه داشتن و بی حرکت کردن پا در طی این عارضه می توان از بوت طبی استفاده کرد. 

شکستگی استخوان تالوس 

استخوان تالوس که یکی از استخوان های تشکیل دهنده مچ پا می باشد، ممکن است در اثر حوادثی نظیر سقوط از ارتفاع یا سوانح رانندگی دچار شکستگی شود. از آن جایی که این استخوان اهمیت بالایی در حرکت مچ پا دارد، شکستگی آن منجر به محدود کردن عملکرد حرکتی خواهد شد.

عدم درمان این عارضه، عوارض متعددی از جمله درد مزمن، آرتروز و لنگیدن پا را به همراه خواهد داشت. از دیگر کاربردهای بوت طبی در شکستگی استخوان تالوس و رفع عوارض ناشی از آن می باشد. 

شکستگی کالکانئوس 

آسیب دیدگی و شکستگی کالکانئوس یا استخوان پاشنه، عارضه ای بسیار دردناک بوده و درمان طولانی خواهد داشت. بنابراین انتخاب بهترین روش درمان در این عارضه و استفاده از بوت طبی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. 

شکستگی مچ و ساق پا 

شکستگی استخوان های مچ و ساق پا همانند سایر شکستگی های پا عارضه ای دردناک بوده و کاهش عملکرد را به همراه خواهد داشت. عدم درمان این شکستگی ها، اختلالات طولانی مدت را به همراه دارد. بنابراین در صورت مواجه شدن با این آسیب دیدگی ها باید به پزشک مراجعه نمود و مطابق با تجویز ایشان درمان را آغاز کرد. بوت طبی از جمله تجهیزات ارتوپدی می باشد که بهبود عارضه ایجاد شده کمک شایانی خواهد کرد.

از دیگر موارد استفاده از بوت طبی، می توان پس از جراحی های پا، مچ و ساق پا اشاره نمود. 

https://giveyoulead.com/%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A8%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%A8%DB%8C/embed/

انواع بوت طبی یا واکینگ بوت 

همان گونه که ذکر شد، بوت طبی یک وسیله ارتوپدی و پزشکی می باشد که به درمان آسیب دیدگی های ساق، مچ و به طور کلی پا کمک می کند. نسبت به نوع آسیب دیدگی، می توان آن ها را در انواع مختلفی که در ادامه شرح داده ایم تهیه کرد. 

بوت طبی کوتاه 

یکی از انواع بوت طبی، واکینگ بوت کوتاه می باشد که با پوشاندن انگشتان پا تا بالای مچ، به درمان آسیب دیدگی ها و شکستگی های پایین مچ پا و پاشنه کمک می کنند. 

بوت طبی بلند

از دیگر بوت های طبی، می توان به واکینگ بوت بلند اشاره نمود که از انگشتان تا ساق پا را پوشش داده و کاربرد آن محافظت و درمان آسیب های ساق و مچ پا می باشد. این بوت طبی نسبت به سایر انواع بوت ها سخت تر بوده و دارای روکش محکم می باشد. همچنین می توان از این بوت ها به عنوان جایگزینی به جای گچ با وزن سبک استفاده کرد. 

بوت هارد ریخته گری

این بوت طبی به جهت محافظت از قسمت گچ گرفته مورد استفاده قرار گرفته می شود و با داشتن یک لایه محافظ نازک، گچ را از آسیب دیدگی یا خراشیدگی محافظت می کند. 

بوت ریخته گری هوا 

بوت های ریخته گری هوا، محصولات پزشکی هستند که در آسیب دیدگی های جزئی به کار گرفته می شوند و در آسیب دیدگی شدید نظیر آسیب دیدگی رباط ها و ‌شکستگی استخوان قابل استفاده نمی باشد. این بوت ها با قابلیت تنظیم بسیار آسان، به کمک بالشتک هوای راحت، حمایت و محافظت می کنند و به بهبود روند درمان آسیب دیدگی کمک می کند. 

ویژگی های بوت های طبی 

بوت های طبی یا واکینگ بوت ها که در آسیب دیدگی های پا از قبیل آسیب دیدگی رباط پا، شکستگی و … مورد استفاده قرار می گیرند، ویژگی هایی را دارا می باشند که مهم ترین آن ها عبارتند از: 

  • قابلیت تنظیم سایز بوت 
  • استفاده آسان از آن به دلیل وجود پمپ هوا درون فوم 
  • تسهیل در راه رفتن به دلیل وجود کفی دارای انحنا 
  • ضد ضربه بودن 
  • دوام بالا به جهت داشتن پایه های پلاستیکی با تقویت فولادی 

مزایای بوت طبی برای بیماران 

بوت های طبی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع آن، مراجعه به پزشک الزامی می باشد. پس از مراجعه به پزشک ضمن تهیه بوت طبی، به کارگیری توصیه های پزشک در رابطه با نحوه مراقبت از پای آسیب دیده، روند درمان را تسریع خواهد کرد. به طور کلی از مزایای ‌واکر بوت یا بوت طبی می توان موارد زیر را نام برد: 

  • ثابت و بی حرکت نگه داشتن پاها 
  • کاهش دامنه حرکتی 
  • کم کردن فشار وزن بدن بر روی پاها 
  • تنظیم فشار هوا 
  • استفاده راحت 
  • مطابقت بالا با پا 
  • محافظت از پا و جذب ضربه 
  • ایجاد فشار متعادل در تمام نقاط کف پا 

شکستگی استخوان مچ پا و درمان آن با بوت طبی 

شکستگس استخوان مچ پا، یکی از شایع ترین آسیب دیدگی های پا می باشد که بر اثر زمین خوردن، تصادفات و … ایجاد می شود. همان گونه که ذکر شد، یکی از روش های درمان و محافظت از پا پس از این عارضه، پوشیدن بوت طبی می باشد. همچنین در صورتی که عمل جراحی ضرورت یابد، می توان با استفاده از بوت طبی یا واکر بوت عوارض ناشی از جراحی را کاهش داد. از سایر روش های درمانی شکستگی استخوان مچ پا، عبارتند از: 

  • مصرف داروهایی از قبیل استامینوفن، ناپروکسن و ایبوپروفن 
  • فیزیوتراپی 
  • جا انداختن استخوان شکسته 
  • آتل بندی 
  • عمل جراحی 
https://giveyoulead.com/%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B3-ptb/

قیمت بوت طبی یا واکر بوت  

قطعا تا به این جای این مطلب متوجه شده اید که بوت های طبی نسبت به شدت و نوع آسیب دیدگی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند و هر کدام جهت درمان نوع خاصی از آسیب دیدگی به کار برده می شوند. به طور کلی قیمت بوت طبی بر اساس جنس، مدل، نیاز بیمار، اتصالات و … تعیین می شود.

بنابراین در صورتی که قصد اطلاع از قیمت دقیق بوت های طبی را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید تا پس از ارزیابی های لازم توسط متخصصین این مجموعه، بهترین بوت طبی برای شما تجویز و سپس قیمت آن تعیین گردد. 

بوت طبی

سفارش بوت طبی از بهترین کلینیک ارتوپدی 

اگر به دنبال کلینیکی معتبر و با سابقه جهت سفارش بوت طبی هستید، مجموعه تخصصی کاویان طب یکی از بهترین گزینه های موجود خواهد بود. در این کلینیک انواع تجهیزات ارتوپدی و پزشکی از قبیل ارتز، پروتز و کفش و کفی های طبی با کیفیت بسیار بالا طراحی و تولید می شود.

بنابراین شما عزیزان می توانید بوت طبی مورد نیاز خود را به کلینیک کاویان طب سفارش دهید و بیماری خود را بهبود بخشید. در صورت مواجه شده با هر گونه ابهام، کارشناسان این مجموعه به طور رایگان به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. 

https://giveyoulead.com/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D9%BE%D8%AF%DB%8C/

خرید بوت طبی یا واکر بوت 

پس از انتخاب بهترین و ‌‌مناسب ترین بوت طبی، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و اقدام به خرید این بوت با کیفیت بسیار بالا نمایبد. مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان طب با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع تجهیزات کمک حرکتی، شما را در بهبود بیماری و بازگشت به سلامت کامل یاری خواهد کرد.

برای برخورداری از مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید.

نتیجه نهایی

آسیب دیدگی در ناحیه پا، خصوصا در آسیب دیدگی های شدید که منجر به شکستگی مچ پا می شود، عوارض بسیاری را به همراه خواهد داشت و سبب محدود کردن حرکت فرد خواهد شد. معمولا به جهت کم کردن دامنه حرکتی و ثابت نگه داشتن پا، پای بیمار را گچ خواهند گرفت، اما از آن جایی که گچ دارای وزن بالایی می باشد، سبب احساس خستگی در بیمار خواهند شد.

یکی از بهترین جایگزین ها به جای گچ، بوت طبی یا واکر بوت می باشد که علاوه بر کاهش وزن روی پاها و ثابت نگه داشتن پا، دامنه حرکتی را کاهش داده و دارای قابلیت تنظیم می باشد. در صورتی که قصد تهیه بوت طبی را دارید، می توانید آن را با کیفیت و کارایی بالا از کلینیک کاویان طب تهیه نمایبد. 

Leave a Comment