درباره اسکن کف پا در تهران بیشتر بدانید

هدف از انجام اسکن کف پا چیست؟ بهترین مرکز اسکن کف پا در تهران کجاست؟ در این مطلب به طور کامل به شرح اسکن کف پا در تهران خواهیم پرداخت. 

اسکن کف پا یکی از بهترین روش ها جهت ارزیابی سلامت ساختار پا و بررسی نحوه توزیع وزن بدن می باشد که به کمک آن ناهنجاری ها و مشکلات موجود در پا قابل تشخیص خواهد بود. 

مجموعه تخصصی اسکن کف پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. جهت ردیابی مشکلات ارتوپدی، گزینش بهترین راه درمان، اسکن کف پا و سفارش و ساخت انواع کفی طبی با ما در ارتباط باشید.

اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

اسکن کف پا؛ یک روش جدید جهت ارزیابی کف پا 

بی شک پا یکی از مهم ترین عضوهای بدن می باشد که اختلال جدی در آن، سبب بروز مشکلاتی در سایر نقاط بدن خواهد شد. با پیشرفت های تکنولوژی در چند سال اخیر، اسکنرهایی تولید شده که به بررسی دقیق پا می پردازند، و اطلاعات دقیق و جزئی را به پزشک ارئه می دهند که دو نوع رایج این اسکنرها عبارتند از: اسکنرهای نوری و اسکنرهای فشاری 

[custom_shortcode id=”1852″]

اسکن کف پا چه کاربردی دارد؟ 

از آن جایی که اسکن کف پا، کاربردهای بسیاری داشته و اطلاعات زیادی را از شکل تا نحوه حرکت پا در اختیار پزشکان قرار می دهد، انجام آن حداقل یک بار در سال توصیه می شود. در زیر به شرح کاربردهای اسکن کف پا در تهران پرداخته ایم: 

  • شناسایی مناطق دارای زخم احتمالی در کف پا 
  • کمک به مدیریت پای دیابتی 
  • کمک به کاهش فشار در نواحی دارای مشکل پا 
  • ارائه اطلاعات کاربردی و مهم در رابطه با چرخه راه رفتن 
  • کمک به تشخیص اختلاف فشار کف پا 
  • کمک به بهبود قدرت، تعادل و تحمل وزن 
  • تشخیص عدم تقارن در مرحله موضع گیری 

[custom_shortcode id=”2130″]

به کمک اسکن کف پا در تهران چه اطلاعاتی به دست می آید؟ 

همان طور که گفته شد، اسکن کف پا با تجزیه و تحلیل کلیه نقاط و بخش های مرتبط با کف پا، اطلاعات مفیدی را در رابطه با مشکلات و ناهنجاری های پا ارائه می دهد. به طور کلی به کمک انجام اسکن کف پا در تهران، می توان به اطلاعات ذکر شده در زیر دست یافت. 

  • شکل و فرم کف پا 
  • نوع قوس کف پا 
  • نحوه راه رفتن فرد و ناهنجاری های موجود در پا
  • الگوی توزیع فشار و نقاط فشار در کف پا 

[custom_shortcode id=”1994″]

اسکن کف پا

انجام اسکن کف پا در تهران به چه افرادی توصیه می شود؟ 

از آن جایی که با اسکن کف پا، می توان به حفظ سلامت کل بدن کمک نمود، همه افراد ملزم به انجام آن می باشند، اما در این میان انجام اسکن کف پا در افرادی که با ناهنجاری های پا دسته و پنجه نرم می کنند، بیشتر از سایر افراد ضرورت دارد. به طور کلی اسکن کف پا در موارد زیر ضروری می باشد. 

افراد مبتلا به خارپاشنه 

خارپاشنه که با علائمی نظیر درد، التهاب و تورم در پاشنه پا همراه است، به دلایلی نظیر چاقی و اضافه وزن، ایستادن به مدت طولانی ، افزایش سن و آرتریت بروز می کند و فرد را با عوارضی از جمله اختلال در راه رفتن مواجه می کند. بنابراین در صورتی که فرد در ناحیه کف پا از درد رنج می برد، اما علت دقیق آن مشخص نمی باشد، می توان از اسکن پا کمک گرفت. 

افرادی با قوس شدید در کف پا 

علل متعددی در به وجود آمدن قوس زیاد در کف پا دخیل هستند که از جمله آن ها می توان فلج مغزی، سکته مغزی، اسپینابیفیدا، آسیب های نخاعی و … را نام برد. این عارضه در کف پا با درد همراه بوده و فرد را با چالش های متعددی مواجه خواهد کرد. به جهت تشخیص دقیق این عارضه در پا و به کارگیری روش های درمان مناسب اسکن کف پا در تهران توصیه می شود. 

افرادی با صافی کف پا 

از دیگر افرادی که ضرورت انجام اسکن کف پا در آن ها دیده می شود، افراد دارای کف پای صاف می باشند، زیرا عدم تشخیص و درمان این عارضه در پا، سبب خستگی زود هنگام پا، دشواری در ایستادن روی انگشت و درد کمر می شود.

ناهنجاری های مادرزادی، التهاب تاندون تیبیال خلفی، پاره شدن تاندون کف پا، در رفتن یا شکستگی استخوان کف پا، مشکلات عصبی و … را می توان از علل صافی کف پا دانست که پس از تشخیص آن به کمک اسکن کف پا، بهترین روش درمان توسط پزشک به کار گرفته می شود.

افراد مبتلا به نوروپانی دیابتی

آسیب عصبی ناشی از دیابت، نوروپاتی دیابتی نامیده می شود که منجر به درد، سوزن سوزن شدن، کرختی، بی حسی و ضعف در پا خواهد شد. به جهت تشخیص به موقع این بیماری و جلوگیری از عوارض جبران ناپذیر ناشی از آن، اسکن کف پا توصیه می شود.

افراد دچار درد در پاشنه پا 

از آن جایی که درد پاشنه پا علل متعددی دارد، به جهت تشخیص علت آن، انجام اسکن کف پا ضروری می باشد. التهاب فاشیای کف پا، رگ به رگ شدن در ناحیه پاشنه، شکستگی، استخوان پاشنه، التهاب تاندون آشیل و … همگی منجر به درد در پاشنه پا می شوند که تشخیص علت دقیق آن به جهت به کارگیری روش درمان موثر از اهمیت بالایی برخوردار است.

افرادی با درد مداوم در اندام تحتانی، کودکان مبتلا به اوتیسم و ورزشکاران از دیگر گزینه هایی هستند که اسکن کف پا ضروری بوده و به حفظ سلامت آن ها کمک شایانی خواهد کرد. 

[custom_shortcode id=”4068″]

اسکن کف پا و فواید آن 

تا پیش از ابداع اسکن کف پا، قالب گیری سنتی جهت تشخیص مشکلات و ناهنجاری های کف پا به کار گرفته می شد. اسکن کف پا در کنار اطلاعات کامل و دقیقی که در رابطه با پا در اختیار فرد قرار می دهد، از مزایای دیگری نیز برخوردار است که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

راحتی انجام اسکن 

نسبت به قالب گیری سنتی جهت بررسی ناهنجاری های کف پا، اسکن کف پا بسیار راحت بوده و فرد در حین انجام آن کار سختی را پیش رو نخواهد داشت، بلکه نسبت به نوع اسکنر موظف به ایستادن در وضعیت ثابت یا راه رفتن بر روی اسکنر می باشد. 

پردازش سریع داده ها 

از دیگر مزایای انجام اسکن کف پا در تهران، صرفه جویی در وقت بیمار و تکنسین می باشد، زیرا مراحل ثبت توسط اسکنر بسیار کوتاه و راحت خواهد بود. 

دقت بالا در اندازه گیری 

از آن جایی اسکن کف پا تصاویر واضح و دقیقی را از شرایط پا و حتی اندازه پا ارائه می دهد، به کمک آن می توان کفش و کفی طبی متناسب با شرایط پای بیمار را طراحی و تولید نمود. 

[custom_shortcode id=”3961″]

مراحل انجام اسکن کف پا در تهران 

همان گونه که گفته شد، اسکن کف پا بسیار راحت بوده و تنها حدود 15 دقیقه به طول می انجامد. در زیر مراحل انجام اسکن اسکن کف پا را شرح خواهیم داد: 

در مرحله اول باید به صورت نشسته یا ایستاده روی اسکنر قرار گیرید. سپس اسکنر به آنالیز کف پا می پردازد و با تلفیق تصاویر، اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با عملکرد و ساختار کف پا ارائه می دهد. در نهایت پزشک به کمک این داده های حاصل از اسکن کف پا، بهترین روش درمان را به بیمار توصیه می کند. 

ساخت کفی طبی پس از اسکن کف پا 

کفش و کفی های طبی از جمله روش هایی هستند که به خوبی از ساختار پا محافظت کرده و به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند، با بیماری های موجود در پا مطابقت می یابند. امروزه جهت طراحی و تولید کفی و کفش های طبی از تکنولوژی اسکن کف پا کمک گرفته می شود، زیرا به کمک این روش کف پا به طور دقیق ارزیابی شده و می توان کفی و کفش طبی کاملا سازگار با پای فرد را تولید کرد. 

[custom_shortcode id=”1925″]

چرا استفاده از کفی طبی ساخته شده با اسکن کف پا توصیه می شود؟ 

یکی از بهترین روش ها جهت ساخت کفی طبی، انجام اسکن کف پا می باشد. با وجود این که به کمک روش های سنتی نیز می توان اقدام به ساخت کفی طبی نمود، اما به دلیل مزایای بسیار زیاد اسکن کف پا، انتخاب آن جهت ساخت کفی طبی ارجح می باشد.

اسکن کف پا در تهران روشی بسیار دقیق، سریع، مقیاس پذیر و آسان در ساخت کفی طبی بوده و به کمک آن اندازه گیری پای بیمار به سهولت صورت می گیرد. 

اسکن کف پا در تهران

اسکن کف پا با قیمت مناسب در تهران

از آن جایی که اسکن کف پا با دستگاه های مختلفی انجام می شود، قیمت های متفاوتی را در بر می گیرد، اما اگر قصد انجام اسکن کف پا با قیمت مناسب در تهران را دارید، ما به شما کلینیک کاویان طب را توصیه می کنیم. در این کلینیک می توانید به راحتی اسکن کف پا را انجام دهید و به سلامت پاها و بدن خود کمک نمایید. 

[custom_shortcode id=”4012″]

بهترین مرکز اسکن کف پا در تهران 

اگر تصور می کنید که برای انجام اسکن کف پا در تهران باید به دنبال کلینیکی به خصوصی با عنوان مرکز اسکن کف پا باشید، باید بدانید که چنین مرکزی وجود نداشته، بلکه این اسکن ها در مراکز ارتوپدی فنی انجام می شود که یکی از بهترین این مراکز، کلینیک ارتوپدی کاویان طب می باشد. در صورتی که با هر گونه پرسش و ابهامی در این زمینه مواجه شدید، می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید.

[custom_shortcode id=”4071″]

نتیجه نهایی 

یکی از فناوری های جدید و کاربردی جهت تشخیص ناهنجاری های پا و بررسی شرایط پای بیمار، اسکن کف پا می باشد که علاوه بر ارزیابی پا، امکان ساخت کفش و کفی طبی را نیز خواهد داد. بنابراین اگر به سلامت پاهای خود اهمیت می دهید، به یکی از بهترین مراکز اسکن کف پا در تهران که کلینیک کاویان طب می باشد مراجعه نمایید. 

مجموعه تخصصی اسکن کف پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. جهت ردیابی مشکلات ارتوپدی، گزینش بهترین راه درمان، اسکن کف پا و سفارش و ساخت انواع کفی طبی با ما در ارتباط باشید.

Leave a Comment